سیاسی

انتقال 173 خانوار عراقی از اردوگاه الهول به عراق

نیروهای قسد روز گذشته 659 نفر از ساکنان عراقی اردوگاه الهول را برای انتقال به اردوگاه جدعه در استان نینوا به نیروهای امنیتی عراق تحویل دادند.

میدل ایست نیوز: دستگاه‌های امنیتی عراق مجموعه تازه‌ای از ساکنان اردوگاه الهول را به اردوگاه جدعه در استان نینوا منتقل کردند.

به گزارش «اسپوتنیک»، نیروهای قسد، که کنترل اردوگاه الهول را در شرق سوریه در اختیار دارند، روز پنج‌شنبه مجموعه تازه‌ای از خانواده‌های عراقی موجود در اردوگاه الهول را به عراق تحویل دادند.

بر اساس این گزارش، این ششمین مجموعه از ساکنان عراقی این اردوگاه است که در سال 2023 به عراق منتقل می‌شود.

این گزارش افزوده که این مجموعه شامل 173 خانوار می‌شود که تعدادشان 659 نفر است و اکثرا از خانواده‌های تروریست‌های داعش هستند.

بر اساس آمارهای غیر رسمی حدود 30 هزار تن با تابعیت ده ها کشور خارجی در اردوگاه الهول به سر می‌برند که بخش بزرگی از آنها خانواده‌های عراقی و سوریه‌ای تروریست‌های داعش هستند.

بسیاری کشورها با همکاری سازمان ملل شهروندان خود را از این اردوگاه خارج کرده اند و عراق با جدیت برای برچیدن آن تلاش می کند.

ساکنان این اردوگاه در عراق به اردوگاه جدعه منتقل می شوند در آنجا دوره های چند ماهه بازپروری را می گذرانند و سپس به سکونتگاه های اصلی خود بازمی گردند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا