سیاسی

در گفت وگوی تلفنی؛
تأکید مکرون و السیسی بر جلوگیری از گسترش تنش در منطقه

رئیس جمهور فرانسه ضمن تبریک به همتای مصری خود برای پیروزی در انتخابات، با وی درباره روابط دوجانبه و اوضاع غزه گفت و گو کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه تماسی تلفنی از سوی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دریافت کرد.

به گزارش «روسیا الیوم» احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که مکرون مایل بود به مناسبت انتخاب مجدد السیسی به عنوان رئیس جمهور مصر برای دوره جدید ریاست جمهوری تبریک بگوید.

مکرون در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر عمق روابط مصر و فرانسه و اهمیت تلاش ها برای ارتقای آن در زمینه های مختلف، اعلام کرد که فرانسه به تقویت روابط همکاری ویژه با مصر ادامه می دهد.

دو طرف در این تماس به اوضاع منطقه پرداخته و مکرون در جریان دیدگاه مصر درباره ضرورت توقف عملیات نظامی در نوار غزه برای حفاظت از غیرنظامیان کمک رسانی بدون مانع و به میزان کافی برای ساکنان غزه قرار گرفت.

رؤسای جمهور فرانسه و مصر ضمن موافقت با افزایش تلاش های مشترک در این رابطه، بر اهمیت اجتناب از آنچه موجب گسترش جنگ در منطقه می شود، تاکید کردند.

مکرون و السیسی همچنین بر ضرورت اقدام جدی بین المللی برای پیشبرد تلاش ها در حل و فصل مسئله فلسطین از طریق راه حل «دو کشوری» تاکید کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا