اقتصادیسیاسی

در پی حملات انصارالله؛
کاهش 85 درصدی فعالیت های بندر «ایلات» اسرائیل

مدیرکل بندر «ایلات» اسرائیل از کاهش 85 درصدی فعالیت های این بندر در پی حملات انصارالله در دریای سرخ خبر داد.

میدل ایست نیوز: جدعون گولبر مدیرکل بندر «ایلات» اسرائیل اعلام کرد که از آغاز حملات نیروهای انصارالله یمن در دریای سرخ، 85 درصد از فعالیت های بندر کاهش یافته است.

به گزارش «الجزیره» وی گفت که هنوز کشتی‌های اندکی در بندر فعالیت دارند اما به نظر می‌آید که آنها هم فعالیت خود را متوقف کند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند معنایش آن است که ایلات از هر کشتی‌ای خالی خواهد شد.

گولبر تأکید کرد که با همه طرف‌های ذی‌ربط برای ادامه فعالیت بندر ایلات همکاری می‌کند و راهی برای این موضوع پیدا خواهد شد و افزود که اگر این مسئله طول بکشد ناچار به دادن مرخصی اجباری به کارکنان هستیم.

نیروهای انصارالله یمن در حمایت از نوار غزه که از تاریخ 7 اکتبر شاهد جنگی ویران کننده و متداوم است، حملات گسترده ای را به کشتی های عابر در دریای سرخ آغاز کرده اند. این گروه اعلام کرد که فقط کشتی هایی را هدف قرار می دهد که به اسرائیل مربوط باشند و به دیگر کشتی ها کاری ندارد.

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، دوشنبه گذشته، طرح ایجاد یک ائتلاف چندملیتی برای حفاظت از کشتیرانی دریای سرخ را اعلام کرد.

این در حالی است عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله، روز چهارشنبه از کشورهای جهان خواست در عملیات جدید چند ملیتی به رهبری ایالات متحده برای تامین امنیت دریای سرخ دخالت نکنند.

او اقدامات ائتلاف به رهبری امریکا را تلاشی برای «تبدیل منطقه به میدان جنگ» توصیف کرد.

الحوثی در ادامه تصریح کرد٬ حوثی‌ها به حملات خود به کشتی‌های متعلق به اسرائیل یا کشتی‌هایی که عازم بنادر اسرائیل هستند ادامه خواهند داد.

امریکا، بریتانیا و فرانسه همراه با چند کشور دیگر برای تامین امنیت دریانوردی، ناوهای جنگی خود را به باب‌المندب و دریای سرخ اعزام کرده و تاکنون بسیاری از حملات حوثی‌ها به کشتی‌های باری را دفع کرده‌اند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا