سیاسی

دبیرکل اتحادیه عرب:
قطع‌نامه شورای امنیت با تاخیر تصویب شد

دبیرکل اتحادیه عرب گفت که درخواست شورای امنیت بین المللی مبنی بر اعلام آتش بس موقت و بازگشایی گذرگاه های انسان دوستانه دیر مطرح شده است.

میدل ایست نیوز: احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه کشورهای عرب شنبه (23 دسامبر) گفت که قطع نامه شورای امنیت از تحقق هدف آتش بس دائم در نوار غزه فاصله دارد.

به گزارش «روسیا الیوم» ابو الغیط افزود که این قطع نامه در تلاش است تا از گرسنگی و قحطی در نوار غزه جلوگیری کند و انسان ها خصوصا زنان و کودکان را از شرایط فاجعه بار نجات دهد وگرنه چنین قطع نامه ای برای توقف ابزار دشمنی اسرائیل کافی نیست و شامل آتش بس نمی شود.

وی افزود که این قطع نامه پس از «اهمال کاری و شانه خالی کردن» ها در راستای خواست اسرائیل تنظیم و تصویب شده و تاکید کرد که خواسته ما تنها ورود کمک های انسان دوستانه به نوار غزه نیست.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود که درخواست ما حمایت از غیر نظامیان در برابر بمباران های متدوام، تحقق آتش بس دائم و آغاز فوری عملیات امدادرسانی به صدها هزار نفر از کسانی است که کم ترین نیازهای ضروری برای زیستن را ندارد.

ابو الغیط تاکید کرد که مردود کردن آتش بس فوری همان صدور مجوز کشتار است و تلاش های کشورهای عربی برای پایان دادن به جنگ متوقف نمی شود.

وی از امریکا خواست که بار دیگر قطع نامه را بخواند و به جای تن دادن به تمایلات افراطی اسرائیل برای کشتار دسته جمعی و انتقام همه جانبه از 2.3 میلیون انسان در نوار غزه با دو نگاه انسانی و سیاسی تصمیم درست را اتخاذ کند.

شورای امنیت بین المللی شامگاه جمعه قطع نامه ای مبنی بر درخواست از اسرائیل و حماس برای آسان سازی ورود کمک های انسان دوستانه به تمامی نقاط نوار غزه تصویب کرد.

پیش از این جنبش حماس در واکنش به قطع نامه شورای امنیت درباره غزه گفت که شورای امنیت وظیفه دارد نسبت به «ورود مقایر کافی کمک‌های انسانی به تمامی نواحی نوار غزه به ویژه در مناطق شمالی اطمینان حاصل کند.»

این جنبش همچنین افزود که قطعنامه شورای امنیت بایستی خواستار توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل در غزه می‌شد.

حماس ادامه داد که دولت امریکا در چند روز گذشته تلاش کرد تا این قطعنامه را از محتوای اصلی خالی و آن را با ساختار ضعیف ارائه کند تا به دشمن اجازه دهد به جنایات خود در غزه ادامه دهد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا