سیاسی

کاهش جرائم سازمان یافته در عراق

اداره کل جرائم سازمان یافته وزارت کشور عراق، از کاهش تعداد جرائم طی سال کنونی به لطف افزایش توانایی های دستگاه های امنیتی در تعقیب قانون شکنان خبر داد.

میدل ایست نیوز: اداره کل جرائم سازمان یافته وابسته به سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور عراق بر همکاری گسترده با سازمان های بین المللی برای مبارزه با جرائم سازمان یافته تاکید کرد و از کاهش تعداد جرائم طی سال کنونی به لطف افزایش توانایی های دستگاه های امنیتی در تعقیب قانون شکنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حسین التمیمی، مدیر واحد عملیات مبارزه با جرائم سازمان یافته وزارت کشور عراق گفت که این اداره از همکاری با گروه ویژه اقدام مالی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا علاوه بر سایر سازمان های بین المللی متخصص در زمینه پولشویی و قاچاق انسان و آثار باستانی استقبال می کند و هماهنگی بالایی با سازمان های بین المللی از جمله اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی وجود دارد.

وی با اشاره به کاهش کلی جرائم سازمان یافته در سال جاری، گفت که شمار زیادی متهمان جرائم سازمان یافته بازداشت شدند و برخی جرائم نیز از جمله قاچاق انسان و فروش اعضا و قاچاق آثار باستانی افزایش یافته است.

وی درباره سازوکار برخورد با جرائم سازمان یافته توضیح داد که اطلاعات به دست می آید و سپس از سوی نیروهای متخصص بررسی می شود و سپس با کسب مجوز و با نظارت قاضی، دستورات اجرا می شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا