سیاسی

استقبال شورای همکاری از تصویب قطع‌نامه شورای امنیت درباره غزه

شورای همکاری از قطع‌نامه شورای امنیت درباره غزه استقبال کرد و خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه شد.

میدل ایست نیوز: شورای همکاری از قطع‌نامه شورای امنیت برای ورود حداکثری کمک های انسان‌دوستانه به غزه استقبال کرد و از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود در قبال اجرای آتش بس فوری در غزه عمل کند.

به گزارش «الشرق الاوسط» جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری ابزار امیدواری کرد که این قطع‌نامه در کاهش رنج های مردم نوار غزه و ورود حداکثری کمک های انسان‌دوستانه به این منطقه نقش بزرگی داشته باشد.

وی بیان کرد که این قطع‌نامه که خواستار اتخاذ طرح هایی فوری برای اجازه ورود کمک های انسان دوستانه امن و گسترده به نوار غزه، ایجاد شرایط برای توقف همیشگی کشتارها، تعیین یک هماهنگ کننده در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه و دیگر بندها است، قطع‌نامه مهمی به شمار می آید که در فراهم کردن محیطی امن برای ساکنان نوار غزه و ایجاد شرایط لازم برای آتش بس فوری و همیشگی سهم زیادی دارد.

دبیرکل شورای همکاری از اسرائیل خواست که تمام بندهای این قطع‌‎نامه را به صورت فوری اجرا کند و به الزامات حقوقی بشردوستانه براساس عرف بین المللی برای توقف هدف قرار دادن غیر نظامیان در غزه از جمله بیمارستان ها، مدارس، پناهگاه ها و مدارس پایبند باشد.

البدیوی از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت خواست تا در راستای ایجاد آتش بس و حفاظت از ساکنان نوار غزه در برابر اسرائیل که  20 هزار فلسطینی را شهید و ده ها هزار تن از غیرنظامیان که اکثر آنان کودکان و زنان هستند را مجروح کرد، به وظایف خود عمل کند.

پیش از این وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه ای از صدور قطع‌نامه 2720 شورای امنیت که خواستار اتخاذ اقدامات فوری برای اجازه ورود کمک های بشردوستانه به طور گسترده، امن و بدون مانع و نیز فراهم ساختن شرایط لازم برای آتش بس پایدار است، استقبال کرده بود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا