اقتصادیسیاسی

امضای یادداشت همکاری در زمینه معادن بین عربستان و ژاپن

عربستان سعودی و ژاپن شامگاه یکشنبه یک یادداشت همکاری در زمینه معدن و منابع معدنی را امضا کردند.

میدل ایست نیوز: وزارت صنعت و منابع معدنی عربستان در شبکه اجتماعی X نوشت که عبد العزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان شامگاه یکشنبه (24 دسامبر) با کین سایتو وزیر اقتصاد، امور بازرگانی و صنعت ژاپن دومین نشست گفت و گوی عربستان و ژاپن درباره انرژی را در ریاض برگزار کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» بر اساس بیانیه این وزارتخانه این دیدار پس از ایجاد ابتکار عمل «منار» برای همکاری در زمینه انرژی پاک بین عربستان و ژاپن طی دیدار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و فومیو کیشیدا نخست ‌وزیر ژاپن، در ماه ژوئیه در شهر جده صورت گرفت.

دو وزیر درباره پیشرفت چشمگیر طرح «منار» که همکاری در زمینه های اساسی از جمله هیدروژن و آمونیاک، سوخت های مصنوعی، اقتصاد دایره ای کربن و بازیافت آن و مواد معدنی لازم برای حمایت از بخش انرژی و توسعه مواد پایدار و تبادل تجربه ها، دانش ها و نتایج تحقیقات گفت و گو کردند.

طی این نشست دو طرف بر التزام به تقویت همکاری دو جانبه، افزایش تلاش های جهانی اثرگذار در جهت دستیابی به بی طرفی و تقویت همکاری در چارچوب ابتکار عمل منار توافق کردند.

همچنین دو طرف بر اهمیت رسیدن به کربن صفر، تقویت امنیت انرژی و حمایت از رشد اقتصادی مطابق با شرایط داخلی هر کشور توافق کردند.

عربستان در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به استخراج فلزات به خصوص طلا و مس و آلومینیوم انجام داده و در این عرصه بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

حجم ذخایر طلا در معادن عربستان 600 تُن برآورد شده و این کشور هم‌اکنون 37.9 درصد بازار فلزات و معادن خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا