اقتصادی

رکوردشکنی درآمدهای عربستان از بخش معادن

وزیر صنعت عربستان از درآمد حدود 400 میلیون دلاری بخش معدن در سال جاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: بندر الخریف وزیر صنعت عربستان اعلام کرد که درآمدهای بخش معادن این کشور طی یک سال به حدود 400 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش «الشرق» الخریف امروز دوشنبه (25 دسامبر) خبر داد که بخش نوپای معدن در سال جاری رکورد درآمد را شکست.

وی افزود که بر اساس داده های گزارش سالانه برنامه توسعه صنایع ملی عربستان، درآمد بخش معدن در سال گذشته بیش از 386 میلیون دلار بوده است.

وزیر صنعت ادامه داد که معدن برای کشوری که در تلاش است به قطب اصلی تولید باتری های خودروهای برقی تبدیل شود یک امر حیاتی به شمار می آید.

الخریف گفت که تلاش های عربستان در حال حاضر بر تولید انرژی های تجدیدپذیر و استخراج منابع معدنی لازم جهت توسعه مواد شیمیایی برای ساخت باتری متمرکز است.

وی ادامه داد که کشور تولید 500 هزار خودرو برقی تا سال 2030 را هدف گذاری کرده است.

وزیر صنعت عربستان ضمن اشاره به کشف معادن و منابع معدنی طبیعی جدید گفت که بررسی زمین شناسی به مساحت بیش از 30 درصد از مساحت کل الدرع العربی (صفحه عربستان) تکمیل شد.

در نوامبر گذشته الخریف در حاشیه کنفرانس اقتصادی سعودی عربی افریقایی اعلام کرد که عربستان سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی را  برای رسیدن به 70 تا 80 میلیارد دلار تا سال 2030 افزایش داده است.

گزارش های اخیر حاکی از آن است که سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی تا سال 2030 به 64 میلیارد دلار خواهد رسید.

عربستان در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به استخراج فلزات به خصوص طلا و مس و آلومینیوم انجام داده و در این عرصه بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

حجم ذخایر طلا در معادن عربستان 600 تُن برآورد شده و این کشور هم‌اکنون 37.9 درصد بازار فلزات و معادن خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا