سیاسی

استقبال عربستان از توافق طرف‌های یمنی برای پیشبرد روند صلح

عربستان سعودی از بیانیه فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن درباره رسیدن به توافق درباره نقشه راه حمایت از روند صلح در یمن استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: در بیانیه وزارت خارجه عربستان که شامگاه یکشنبه و یک روز بعد از بیانیه «هانس گروندبرگ»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن صادر شده، آمده که عربستان سعودی از این بیانیه استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) این بیانیه افزوده که عربستان در کنار یمن و ملت یمن می‌ایستد و همواره به تشویق طرف‌های یمنی به نشستن پشت میز مذاکره و رسیدن به راه حل سیاسی دائم و فراگیر زیر نظر سازمان ملل و تحقق شکوفایی فراگیر و توسعه پایدار در یمن اهتمام دارد.

روز شنبه گروندبرگ اعلام کرد که دولت مورد حمایت عربستان و گروه انصارالله یمن درباره «مجموعه اقدامات لازم برای آتش‌بس فراگیر» در سراسر یمن و بهبود وضعیت معشیت ساکنان یمن به توافق رسیده‌اند.

وی افزود که این توافق پس از «مجموعه‌ای از دیدارها در ریاض و مسقط با رئیس شورای حاکمیتی یمن و مذاکره‌کننده ارشد انصارالله» تحقق یافته است.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر تکاپوهای دیپلماتیک برای کمک به حل سیاسی فراگیر در یمن تشدید شده و دو هیئت عربستانی و عمانی به صنعاء سفر کردند. همزمان «تیم لیندرکینگ» نماینده ویژه رئیس جمهور امریکا در امور یمن نیز برای پیگیری این مذاکرات به منطقه سفر کرده است.

یمن از حدود یک سال پیش شاهد توقف نسبی 9 سال جنگ و درگیری داخلی است که با حمایت طرف‌های خارجی جریان داشت.

منبع
واس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا