اقتصادی

عراق در صدر واردکنندگان حبوبات ترکیه

رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان غلات و حبوبات ترکیه خبر داد که عراق بیشترین واردات حبوبات از ترکیه را به خود اختصاص داده است.

میدل ایست نیوز: فیسیل میمیش، رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان غلات و حبوبات ترکیه سه شنبه (26 دسامبر) اعلام کرد که عراق طی ماه نوامبر سال جاری در صدر فهرست کشورهای واردکننده حبوبات ترکیه قرار دارد.

به گزارش «شفق نیوز» میمیش افزود که حجم صادرات ترکیه در ماه نوامبر به 204 هزار و 464 تن رسید و صادرات حبوبات ترکیه با ارزش 35.6 میلیون دلار در جایگاه اول فهرست صادرات این کشور قرار دارد.

وی عنوان کرد که شیرینی‌جات با ارزش 34 میلیون دلار و دانه های روغنی با ارزش 30.01 میلیون دلار به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان غلات و حبوبات ترکیه ادامه داد که بیشترین صادرات ترکیه به عراق، مصر و ایتالیا بوده است.

میمیش اعلام کرد که ارزش صادرات ترکیه به عراق 32.08 میلیون دلار، مصر 13.04 میلیون دلار و ایتالیا 11.02 میلیون دلار بوده است.

وی افزود که عراق با واردات حبوبات به ارزش 777 میلیون دلار، ایران با 156 میلیون دلار و آلمان با 141 میلیون دلار در جایگاه اول تا سوم فهرست کشورهای واردکننده حبوبات قرار دارند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا