سیاسی

واکنش وزارت خارجه فلسطین و حماس به طرح نتانیاهو درباره «کوچ خودخواسته» ساکنان غزه

وزارت خارجه فلسطین و حماس تأکید کردند که اذعان نخست‌وزیر اسرائیل درباره تلاش برای «کوچ خودخواسته» ساکنان نوار غزه به خارج «موضع‌گیری بین‌المللی قاطعی را برای توقف این جنایت» طلب می‌کند.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» که در نشریه عبری «اسرائیل هیوم» منتشر شده واکنش نشان داد.

به گزارش «آناتولی»، به موجب گزارش این نشریه عبری، نتانیاهو تأکید کرده که در حال تلاش برای تحقق «کوچ خودخواسته ساکنان غزه» به کشورهای دیگر است.

وزارت خارجه فلسطین تأکید کرد که اظهارات نتانیاهو موضع‌گیری شجاعانه بین‌المللی برای توقف فوری جنگ در نوار غزه و توقف جنایت نسل‌کشی و کوچ اجباری فلسطینیان را لازم می‌کند.

این وزارتخانه این اظهارات را «یک سیلی به گوش کشورهای حامی نتانیاهو» خوانده و تأکید کرده که این اظهارات هیچ تردیدی به جای نمی‌گذارد که جنگ نسل‌کشی‌ای که نتانیاهو به راه انداخته با چه هدفی جریان دارد.

همزمان جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای اظهارات نتانیاهو را «تلاش برای طولانی کردن عملیات خصمانه» دانست و افزود که «این طرح‌های احمقانه پس از شکست نتانیاهو و ارتش او در تحقق اهدافشان مطرح شده است».

این بیانیه افزوده که نتانیاهو گمان کرده که با این اظهارات می‌تواند از مسئولیت کشتار دسته‌جمعی فلسطینیان شانه خالی کند.

نشریه عبری در گزارش خود تأکید کرده که نتانیاهو در اظهارات خود افزوده که تنها مشکل پیش روی طرح وی «کشورهایی هستند که آماده پذیرش این تعداد از پناهندگان را داشته باشند و در این باره در حال مذاکره هستیم».

همزمان این نشریه افزوده که «دنی دنون» نماینده کنست از حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، نیز تأکید کرده که این موضوع در دستور کار است و وزیر مهاجرت کانادا و همچنین «نیکی هلی» نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری امریکا این مسئله را مطرح کرده‌اند.

این در حالی است که امریکا و اتحادیه اروپا و سازمان ملل و کشورهای عربی تاکنون بارها مخالفت خود با کوچ اجباری ساکنان نوار غزه را اعلام کرده اند.

همچنین بخوانید:

اسرائیل، امریکا و رقیبان محمود عباس در تدارک سناریوهای «غزه پس از جنگ»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا