سیاسی

امضای یادداشت تفاهم عراق و فلسطین در زمینه مبارزه با فساد

سازمان پاکدستی عراق خبر داد که تفاهم همکاری با فلسطین در زمینه مبارزه با فساد امضا کرده است.

میدل ایست نیوز: سازمان پاکدستی عراق از امضای یادداشت تفاهم با فلسطین در زمینه مبارزه با فساد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) حیدر حنون رئیس سازمان پاکدستی عراق چهارشنبه (27 دسامبر) گفت که عراق حامی مردم فلسطین است و در برابر تجاوزات اسرائیل در حق فلسطین در کنار او می ایستد.

حنون افزود که ما همچنین برای تحقق آرزوهای مردم فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری ها و تشکیل کشور مستقل فلسطین در تمام سرزمین های غصب شده از آن به پایتختی قدس در کنار فلسطین می ایستیم.

وی ادامه داد که امضای این یادداشت همکاری دری است برای ارائه تمامی حمایت هایی که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به سازمان مبارزه با فساد فلسطین و تامین مالی کامل سازمان پاکدستی عراق اختصاص داده است.

رئیس سازمان پاکدستی عراق ادامه داد که دانشگاه مبارزه با فساد عراق پذیرای کارمندان سازمان مبارزه با فساد فلسطین خواهد بود و از طریق تشکیل دوره های آموزشی مشترک موجب پیشرفت و توانمندسازی کارمندان دو کشور خصوصا در زمینه تبادل تجربه ها، کمک های فنی و حکمرانی و نشر ارزش ها و فرهنگ پاکدستی و تبادل بهترین رویه هایی که در زمینه های قانونگذاری و اجرایی موثر بوده خواهد شد.

از طرفی رائد محمود رضوان رئیس سازمان مبارزه با فساد فلسطین به تجربه های سازمان پاکدستی عراق در مبارزه با فساد و حفاظت از بیت المال اشاره و به بهره بردن از این تجربه ها و تبادل آن از جانب عراق ابراز تمایل کرد.

رضوان از نخست وزیر عراق به خاطر حمایت از سازمان مبارزه با فساد فلسطین و نقش وی در سرعت بخشیدن به امضای یادداشت تفاهم قدردانی کرد.

وی همچنین فداکاری ارتش عراق در راه آزادسازی فلسطین از سال 1948 تا به امروز را ارزشمند دانست.

هدف این یادداشت تفاهم تقویت و حمایت از توانمندی ها، توسعه و بهبود استراتژی ها و سیاست های مبارزه با فساد و پیشگیری از فساد مطابق با ارزش ها و اهداف مشخص شده در توافقنامه سازمان ملل و توافقنامه عربی برای مبارزه با فساد است.

این یادداشت تفاهم شامل فعالیت هایی برای همکاری از جمله تبادل دیدگاه ها، سیاست ها، استراتژی ها، مطالعات و تحقیقات درباره تدابیر اتخاذ شده برای مبارزه با فساد و جلوگیری از آن، تبادل تجربه ها در زمینه های تحقیق در گزارش ها و شکایات و گردآوری ادله در موضوعات فساد درباره افراد تحت تعقیب، محکومان و اموال قاچاق است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا