اقتصادیسیاسی

به ارزش 25 میلیارد دلار؛
اینتل در اسرائیل کارخانه ساخت تراشه احداث می‌کند

شرکت اینتل قصد دارد کارخانه ای برای ساخت تراشه به ارزش 25 میلیارد دلار در جنوب اسرائیل احداث کند که بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ اسرائیل به شمار می رود.

میدل ایست نیوز: شرکت اینتل قصد دارد کارخانه ای برای ساخت تراشه به ارزش 25 میلیارد دلار در جنوب اسرائیل احداث کند؛ طرحی که از زبان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ اسرائیل عنوان شد.

به گزارش سی ان ان، این غول فناوری امریکا، 11 هزار و 700 کارمند در اسرائیل دارد و بیش از 50 میلیارد دلار طی 50 سال گذشته در اسرائیل سرمایه گذاری کرده است.

شرکت اینتل اکنون قصد دارد، کارخانه کنونی خود برای ساخت تراشه در منطقه کریات جات را توسعه دهد.

بتسلایل سموتریش، وزیر دارایی اسرائیل گفت که انتل با سرمایه گذاری بی سابقه به ارزش 25 میلیارد دلار و ایجاد کارخانه جدید خود در اسرائیل موافقت کرده است.

وی افزود که این سرمایه گذاری، فرصت های شغلی با کیفیت بالا ایجاد می کند و تولید در مناطق دوردست را افزایش می دهد و موجب رشد قابل توجه اقتصاد اسرائیل می شود.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که کابینه اسرائیل هم قرار است کمکی به ارزش 3.2 میلیارد دلار برای توسعه کارخانه کریات جات طی چند سال ارائه دهد.

شرکت اینتل 4 سایت توسعه و تولید در اسرائیل از جمله در کریات جات دارد که پیشرفته ترین مرکز تولید این اسرائیل به شمار می رود.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا