سیاسی

بررسی اوضاع امنیتی عراق در نشستی به ریاست السودانی

اوضاع امنیتی عراق و تلاش های نیروهای امنیتی در برقراری امنیت و ثبات و شماری از پرونده ها و مسائل در نشست شورای وزارتی امنیت ملی عراق بررسی شد.

میدل ایست نیوز: نشست شورای وزارتی امنیت ملی، به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار شد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، در این نشست، اوضاع امنیتی کشور و تلاش های نیروهای امنیتی در برقراری امنیت و ثبات و شماری از پرونده ها و مسائل درج شده در دستور کار بررسی شد.

حاضران در این نشست، وضعیت آوارگان سوری در اردوگاه های عراق را بررسی و بر سر تشکیل کمیته ای مشترک از سوی وزارت مهاجرت، وزارت کشور، دستگاه اطلاعات ملی و دستگاه امنیت ملی عراق توافق کردند.

هدف از تشکیل این کمیته، تهیه فهرستی ویژه از این آوارگان براساس داده های اطلاعاتی دقیق که امکان ارائه حمایت و امداد را برای آنها فراهم کند، است.

در بخشی دیگر، ریاست ستاد کل ارتش، رویکرد سال آتی برای تکمیل تحویل پرونده امنیتی از وزارت دفاع به وزارت کشور در استان های بابل، دیوانیه، نجف، واسط و مثنی و ثبات امنیتی در این استان ها که بسیار بالاست را اعلام کرد.

در بخشی دیگر، شورای وزارتی امنیت ملی، از اداره کل امنیت لبنان خواست در زمینه تعقیب تروریست ها و قاچاقچیان مواد مخدر حمایت و هماهنگی در زمینه مسائل امنیتی مشترک را تشدید کنند.

حادثه تاسف بار صیادان عربستانی و کویتی و تحقیقات گسترده در خصوص این از دیگر محورهای این جلسه بود.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از همه دستگاه های امنیتی و ادارات اطلاعاتی برای موفقیت آمیز بودن انتخابات شوراهای استانی 2023 تقدیر و تشکر کرد.

وی طرح امنیتی این انتخابات را که پیامی به همه نسبت به آمادگی دستگاه های امنیتی عراق و تلاش های مشترک که در پی آن هیچ تخلفی رخ نداد، بود، تحسین کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا