اقتصادی

از آغاز جنگ در 7 اکتبر؛
بخش خصوصی فلسطین متحمل 1.5 میلیارد دلار خسارت شده است

مرکز آمار فلسطین از خسارت 1.5 میلیارد دلاری بخش خصوصی این کشور از آغاز جنگ در 7 اکتبر خبر داد.

میدل ایست نیوز: مرکز آمار فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در نوار غزه در 7 اکتبر خسارت وارده بر بخش خصوصی فلسطین به 1.5 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش «آناتولی» در بیانیه روز چهارشنبه (27 دسامبر) مرکز آمار فلسطین آمده است که از 7 اکتبر میانگین خسارت وارده بر بخش خصوصی این کشور در روز، 25 میلیون دلار برآورد شده است.

این بیانیه افزود که این آمار شامل خسارت های وارده بر اموال و دارایی های ثابت نمی شود.

بیانیه مذکور ادامه داد که شمار تاسیسات بخش خصوصی در فلسطین حدود 176 هزار واحد برآورد شده که 56 هزار واحد آن در نوار غزه و 120 هزار واحد دیگر در کرانه باختری واقع شده است.

گزارش های مرکز آمار فلسطین حاکی از آن است که 29 درصد از تاسیسات بخش خصوصی در کرانه باختری در تولیدات خود کاهش داشتند و همچنین تولیدات 35 هزار واحد تاسیساتی متوقف شده است.

این مرکز افزود که اغلب تاسیسات بخش خصوصی در نوار غزه به طور کامل متوقف شده اند.

تنگ کردن عرصه بر استان های کرانه باختری، قطع کردن ارتباط بین استان ها، جلوگیری از ورود کالاها و ممانعت از ورود فلسطینی ها به شهرهای کرانه باختری از سال 1948 پیامدهای سختی بر چرخ تولید تاسیسات بخش خصوصی برجای گذاشته است.

شمار کارگران بخش خصوصی در فلسطین 522 هزار نفر برآورد شده که 349 هزار نفر از آنان در کرانه باختری و 173 هزار نفر دیگر در نوار غزه مشغول به کار هستند.

مرکز آمار فلسطین اعلام کرد که در نتیجه تجاوزات متداوم بر نوار غزه حدود 89 درصد از کارگران نوار غزه از کار بی کار شده اند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا