سیاسی

در پی تقویت امنیت مرزها؛
کاهش قاچاق و ورود غیرقانونی به عراق

سخنگوی وزارت کشور عراق با اشاره به اقداماتی از جمله حفر خندق و نصب دوربین، برای تقویت امنیت مرزها، گفت که این اقدامات تاثیر بسزایی در کاهش قابل توجه قاچاق و ورود غیر قانونی داشته است.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق تاکید کرد که با پلیس عربی و اینترپل برای استرداد شهروندان تحت تعقیب عراقی همکاری می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، مقداد میری، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت که دستگاه های امنیتی به پیگیری و تعقیب عناصر تحت تعقیب و قانون شکن متهم به جرائم جنایی یا تروریستی ادامه می دهند.

وی افزود که تعقیب این افراد شامل داخل و خارج از کشور می شود و بخشی برای هماهنگی بین المللی در وزارت کشور برای همکاری با پلیس عربی و اینترپل وجود دارد و عراق توافقنامه هایی با کشورهای مختلف برای تحویل افراد تحت تعقیب و بازداشت و استرداد آنها دارد.

سخنگوی وزارت کشور عراق درباره مساله تقویت امنیت در مرزهای عراق نیز گفت که عراق 3719 کیلومتر مرز با 6 کشور دارد و مهم ترین چالش آن، مرزها با سوریه به طول 654 کیلومتر است که 350 کیلومتر آن تحت کنترل رسمی دولت سوریه نیست بلکه تحت کنترل گروه های مسلح قرار دارد و داعش نیز در سوریه فعالیت دارد و در این کشور زندان ها و مقرهایی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت کشور از جمله حفر خندق و نصب دوربین، گفت که این اقدامات تاثیر بسزایی در کاهش قابل توجه قاچاق و ورود غیر قانونی داشته است.

میری با اشاره به مرزهای جنوبی و شرقی و نصب دوربین های حرارتی، گفت که این مرزها به صورت کامل امنیتشان تامین شده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا