سیاسی

3 شرط تشکیلات خودگردان فلسطین برای اداره «غزه»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین 3 شرط برای برعهده گرفتن مسئولیت اداره نوار غزه را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با تلویزیون مصر گفت که آنچه این تشکیلات می خواهد، توقف کامل جنگ، ایجاد گذرگاه هایی برای کمک های بشردوستانه و جلوگیری از کوچاندن فلسطینیان به خارج از وطنشان است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» عباس خاطرنشان کرد که این درخواست ها در جریان دیدارهایی به میزبانی مصر مطرح شده و در آن با تشکیل کمیته ای برای پیگیری موافقت شد.

وی همچنین در خصوص پیوستن جنبش حماس به تشکیلات خودگردان فلسطین گفت چنانچه این جنبش به تعدادی از درخواست ها از جمله پذیرفتن تشکیلات خودگردان به عنوان تنها نماینده قانونی مردم فلسطین، این موضوع ممکن است.

درحالی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا مایل است تا تشکیلات خودگردان فلسطین مسئولیت غزه پس از جنگ را بر عهده بگیرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با این گزینه مخالف بوده و خواستار کنترل امنیتی غزه است.

روز دوشنبه، کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین مخالفت خود با طرح پیشنهادی مصر شامل آتش بس 3 مرحله ای در غزه را اعلام کرد.

در این جلسه طرح پیشنهادی مصر شامل سه مرحله از جمله تشکیل دولت فلسطین برای مدیریت کرانه باختری و غزه به دور از چارچوب مسئولیت سازمان آزادیبخش فلسطین بررسی شد.

حاضران در این نشست مخالفت خود با این طرح را به دلیل آسیب به منافع عالی ملت فلسطین و حقوق ملی ثابت آن و پایبندی به چشم انداز سیاسی فراگیر که بر موضع ثابت فلسطین تاکید می کند، اعلام کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا