اقتصادی

افتتاح واحد کراکینگ پالایشگاه بصره تا یک سال آینده

مدیر بخش کنترل کیفی شرکت پالایشگاه بصره گفت که این شرکت به دنبال افتتاح واحد کراکینگ با استفاده از کاتالیزور تا اوایل سال 2025 است.

میدل ایست نیوز: عبدالله عبدالشهید، مدیر بخش کنترل کیفی شرکت پالایشگاه بصره گفت که این شرکت به دنبال افتتاح واحد کراکینگ با استفاده از کاتالیزور تا اوایل سال 2025 است.

وی در گفت و گو با روزنامه «الصباح» گفت: این واحد عبارت است از پالایشگاهی بزرگ برای ارتقای کیفی و اجرای روشی جدید در پالایش نفت خام.

گفتنی است کراکینگ از روش های اصلی در تبدیل نفت خام به سوخت‌هایی مانند بنزین، گازوییل و نفت سفید است.

این مسئول عراقی افزود: پالایشگاه های موجود 50 درصد از هر بشکه نفت را پالایش می کنند و باقی مانده آن زباله (RCR) است که موجب هدررفت حجم زیادی از تولید می شود؛ اما روش جدید بهره مندی از تمام نفت خام و تولید حداکثری از آن است.

وی ادامه داد: افتتاح واحد چهارم پالایش بنزین، یک طرح بزرگ استراتژیک بوده که موجب افزایش تولید داخلی تا حد خودکفایی می شود.

مدیر بخش کنترل کیفی پالایشگاه بصره همچنین گفت که این پالایشگاه دارای سه واحد است؛ دو واحد آن پس از سال 2003 و واحد سوم نیز در سال 2018 به بهره برداری رسیدند که واحدهای استراتژیک بزرگی هستند و نفت خام را تبدیل به فرآورده های همچون بنزین، نفت سفید و ال پی جی می کنند.

وی بیان داشت: افتتاح فاز چهارم پالایشگاه بصره سهم زیادی در افزایش تولید بنزین برای مصرف داخلی به میزان 25 درصد دارد تا تولید را از 210 هزار بشکه در روز به 280 هزار بشکه برساند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا