سیاسی

در گفت‌وگو با نتانیاهو؛
مکرون خواستار آتش بس پایدار در غزه شد

رئیس جمهور فرانسه طی تماسی تلفنی با نخست وزیر اسرائیل، خواستار آتش بس پایدار در غزه شد.

میدل ایست نیوز: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه طی تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خواستار آتش بس پایدار در غزه شد.

به گزارش روسیا الیوم، کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد که مکرون در این مکالمه و با تداوم افزایش شمار قربانیان غیرنظامی در غزه، بر لزوم تلاش برای آتش بس پایدار با کمک همه شرکای منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

وی گفت که فرانسه طی روزهای آتی با اردن بر سر اجرای عملیات بشردوستانه در غزه همکاری خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه، نگرانی عمیق خود نسبت به خسارت های سنگین در میان غیرنظامیان و وضعیت اضطراری انسانی مطلق که ساکنان غیرنظامی غزه با آن مواجه هستند را ابراز داشت.

مکرون مجددا تاکید کرد که اسرائیل باید همه تدابیر لازم برای جلوگیری از خشونت برخی شهرک نشینان علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری و همچنین پروژه شهرک سازی جدید در این منطقه را اتخاذ کند.

از طرفی دیگر، نتانیاهو نیز از ورود فرانسه به دفاع از آزادی دریانوردی و آمادگی برای کمک به بازپس گیری امنیت در مرزهای لبنان قدردانی کرد.

نخست وزیر اسرائیل، مکرون را در جریان آخرین تحولات جنگ در غزه و تلاش ها برای آزادی گروگان ها قرار داد و از او خواست به تلاش برای آزادی آنها ادامه دهد.

نتانیاهو توضیح داد که ملت و دولت اسرائیل، به تلاش با همه راه ها برای بازگرداندن ساکنان شمال و جنوب غزه به منازل خود، مصمم هستند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا