سیاسی

السودانی: شرکت‌های اسپانیایی در اولویت همکاری هستند

نخست وزیر عراق گفت که شرکت های اسپانیایی به علت شهرت و تجربه ای که به ویژه در بخش راه آهن و حمل و نقل دارند، برای همکاری در اولویت هستند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق عصر پنجشنبه با تعدادی از تجار، نمایندگان شرکت های تخصصی اسپانیایی و تجار عراقی با حضور پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا دیدار و گفت و گو کرد.

طبق بیانیه نخست وزیری عراق، السودانی در این دیدار از تمایل شرکت های اسپانیایی متخصص در زمینه های مختلف اقتصادی برای مشارکت در طرح های توسعه و بازسازی زیرساخت ها در عراق قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد که شرکت های اسپانیایی به علت شهرت و تجربه ای که به ویژه در بخش راه آهن و حمل و نقل در سراسر جهان دارند، برای همکاری در اولویت هستند.

نخست وزیر عراق بیان داشت که پروژه «جاده توسعه» و فرصت‌های سرمایه‌گذاری همراه آن هم‌اکنون در دسترس بوده و در دست طراحی و تفاهم با نهادهای مالی بین‌المللی به منظور اجراست.

وی در گفت و گو با نمایندگان شرکت ها و بازرگانان اسپانیایی بار دیگر به پروژه های اتصال ریلی مانند خط نجف به کربلا و پروژه متروی بغداد که تا چند ماه آینده اعلام خواهد شد و امید است که نخستین همکاری گسترده بین عراق و اسپانیا باشد، اشاره کرد.

السودانی همچنین به پروژه هایی مانند بازسازی فرودگاه بین المللی بغداد، پنج شهر مسکونی و 10 شهر جدید اشاره کرد که به زودی اعلام خواهد شد و از شرکت های اسپانیایی برای مشارکت در این فرصت ها دعوت شده است.

وی با اشاره به فرصت های بخش صنعت، تاکید کرد که دولت با اعطای ضمانت های دولتی تا سقف 85 درصد از هزینه هر پروژه ای که در داخل عراق با مشارکت شرکت های خارجی اجرا می شود، از بخش خصوصی حمایت می کند و سرمایه گذار درصد باقی مانده را متحمل می شود.

نخست‌وزیر عراق از شرکت های اسپانیایی خواست تا با توجه به اطمینان از استانداردهای بین المللی برای بخش های مالی و بانکی و سایر خدمات، مکان های خود را در مناطق آزاد رزرو کنند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا