سیاسی

تاکید نخست وزیر اسپانیا بر تمایل خود برای توسعه روابط با عراق

نخست وزیر اسپانیا بر تمایل کشورش برای توسعه روابط با عراق به خصوص در زمینه های حمل و نقل، دفاع، آموزش و مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا دیدار و درباره روابط دوجانبه و راه های توسعه آن گفت وگو کردند.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، دو طرف به بررسی پرونده ها و تلاش ها برای شراکت اقتصادی پرداختند و بر سر تلاش های مشترک برای انعقاد توافقنامه شراکت استراتژیک بین دو کشور و ازسرگیری فعالیت کمیته مشترک از نیمه سال جدید توافق کردند.

نخست وزیر عراق به فرصت های امیدوارکننده و شراکت با اسپانیا در پروژه های جاده توسعه و همکاری در زمینه های امنیتی، فرهنگی، محیط زیست، توسعه پایدار و امکان تحقق پیشرفت اقتصادی و سرمایه گذاری در راستای منافع متقابل اشاره کرد.

السودانی بر آمادگی عراق برای استفاده از تجارب اسپانیا در زمینه انرژی خورشیدی، گردشگری، آثار باستانی و جوانب مرتبط با مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید و به دستورات خود برای استقبال از همکاری با شرکت های اسپانیایی اشاره کرد.

نخست وزیران عراق و اسپانیا به بررسی مسائل دارای اهمیت مشترک و تقویت مواضع دوجانبه در قبال چالش های منطقه پرداختند.

السودانی از مواضع دولت اسپانیا در محکومیت غزه و گام ها در امداد رسانی به فلسطین تقدیر و مجددا بر لزوم عمل کردن جامعه بین المللی به توقف تعرضات گسترده در اراضی فلسطینی تاکید کرد.

نخست وزیر اسپانیا نیز بر تمایل کشورش برای توسعه روابط با عراق به خصوص در زمینه های حمل و نقل، دفاع، آموزش و مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید کرد و خواستار پیوستن عراق به ائتلاف بین المللی مقابله با بیابان زایی و مقابله با تغییرات اقلیمی شد.

سانچز ضمن تحسین نقش عراق در تثبیت امنیت در منطقه تاکید کرد که شرکت های اسپانیایی در خدمت طرح های دولت عراق خواهند بود.

وی با بیان اینکه فلسطین مساله ای انسانی است، بر لزوم آتش بس در غزه و رساندن کمک های بشردوستانه به فلسطینیان و تلاش برای تاسیس کشور فلسطین تاکید کرد.

وی همچنین همراهی خود با نگرانی و مواضع دبیرکل سازمان ملل در قبال حملات به فلسطین را اعلام کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا