سیاسی

مصر: پاسخی به پیشنهادمان برای غزه دریافت نکرده‌ایم

مصر اعلام کرد که درباره پیشنهاد سه مرحله ای برای پایان دادن به جنگ جاری علیه نوار غزه هیچ پاسخ رسمی دریافت نکرده است.

میدل ایست نیوز: مصر شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که برای پیشنهاد سه مرحله ای به منظور پایان دادن به جنگ جاری علیه نوار غزه که با آتش‌بس ختم می‌شود، هیچ پاسخ رسمی دریافت نکرده است.

به گزارش «آناتولی» این موضوع در بیانیه ای از سوی ضیاء رشوان، رئیس اداره اطلاع رسانی مصر به عنوان نخستین اعلام رسمی قاهره در مورد تلاش هایش برای حل مناقشه جاری در غزه و توقف تجاوزات اسرائیل علیه آن صادر شد.

بر اساس این بیانیه، رشوان افزود: مصر چارچوبی را برای پیشنهاد ارائه کرده است تا سعی کند دیدگاه ها را بین تمام طرف‌های ذینفع نزدیک تر کند.

وی خاطرنشان کرد که مصر هنوز هیچ پاسخی به چارچوب پیشنهادی از هیچ یک از طرف ها دریافت نکرده است.

این مسئول مصری توضیح داد: این چارچوب پس از شنیدن نظرات همه طرف های ذینفع توسط مصر تدوین شد.

وی تصریح کرد: این پیشنهاد شامل 3 مرحله متوالی و مرتبط است که با آتش بس پایان می یابد. هر چیزی که به موضوع حکومت فلسطین مربوط می شود، یک موضوع کاملاً فلسطینی است و مورد بررسی تمام طرف های فلسطینی باقی می ماند.

رشوان خاطرنشان کرد که مصر در صورت دریافت پاسخ از طرف‌های ذی‌ربط، برای تدوین جزئیات این پیشنهاد تلاش خواهد کرد و به طور کامل به افکار عمومی مصر، جهان عرب و بین الملل اعلام خواهد شد.

گفتنی است تا این لحظه هیچ اظهارنظری از طرف فلسطینی یا اسرائیلی در مورد مواضعشان در مورد این پیشنهاد یا محتوای آن صادر نشده است.

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای که دفترش منتشر کرد، از تماس‌هایی برای آزادی اسیران تحت بازداشت گروه های فلسطینی در غزه خبر داد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا