اجتماعیاقتصادی

ترکیه، ایران و سوریه، مقصدهای اصلی گردشگران عراقی

سالانه حدود 2.4 میلیون گردشگر عراقی به سه کشور ترکیه، ایران و سوریه مسافرت می کنند.

میدل ایست نیوز: شمار گردشگران عراقی به سوریه طی 10 ماه به بیش از یک چهارم میلیون نفر رسیده است.

به گزارش «السومریه» پیش از این سوریه از لغو ویزای عراقی ها برای ورود به سوریه خبر داده بود اخیرا سفارت عراق در سوریه اعلام کرد که بیش از 270 هزار زائر عراقی تا اول ماه نوامبر وارد سوریه شدند و پیش بینی می شود که شمار این افراد از سال گذشته فراتر رود.

با توجه به تحلیل داده های مذکور و ورود بیش از 270 هزار مسافر عراقی به سوریه طی 10 ماه، با پایان سال جاری شمار گردشگران عراقی به بیش از 320 هزار نفر خواهد رسید.

بر اساس مرکز آمار ترکیه شمار مسافران عراقی که به ترکیه مسافرت کردند طی یازده ماه سال جاری به 987 هزار مسافر رسیده است. این به معنا است که تعداد این افراد طی سال جاری به حدود 1.1 میلیون نفر خواهد رسید.

شمار عراقی هایی که طی مدت مذکور به ایران سفر کردند هم 980 هزار نفر برآورد شده که تا پایان سال جاری به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید.

بدین ترتیب سوریه با 320 هزار مسافر عراقی طی سال جاری در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت.

میانگین مسافران عراقی که طی یک ماه به لبنان مسافرت می کنند حدود 14 هزار مسافر برآورد شده که به این معنا است که شمار مسافران عراقی به این کشور طی سال جاری از 170 هزار نفر فراتر خواهد رفت.

شمار مسافران عراقی در سال حدود 5 میلیون نفر برآورده شده است. این بدین معنا است که سالانه حدود 12 درصد از مردم عراق مسافرت می کنند.

شمار مسافران عراقی که به سه کشور ترکیه، ایران و سوریه مسافرت می کنند حدود 2.4 میلیون نفر برآورد شده و به این معنا است که حدود 50 درصدر از مردم عراق سالانه به این سه کشور مذکور و نیم دیگر از مردم عراق به دیگر کشورهای جهان مسافرت می کنند.

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا