سیاسی

کانادا حمایت از طرح اسرائیلی «کوچ خودخواسته» فلسطینیان را تکذیب کرد

کانادا مطالب رسانه های اسرائیلی درباره اظهارات وزیر مهاجرت این کشور مبنی بر حمایت اوتاوا از ایده کوچ خودخواسته فلسطینیان را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: جفری مکدونالد، مشاور ارتباطات در دولت کانادا گفت که کانادا همراه با شرکایش در منطقه به دنبال انتقال شهروندانش و نیز دارندگان اقامت کانادا و اعضای خانواده هایشان از نوار غزه و ارائه تسهیلات لازم به آن ها است.

به گزارش «آناتولی» وی افزود که کانادا برنامه ای برای مهاجرت راه اندازی خواهد کرد که به آن دسته از ساکنان غزه که بستگانی اهل کانادا دارند، این امکان را می دهد که برای دریافت ویزای موقت درخواست ارائه دهند.

این مسئول کانادایی آنچه رسانه های اسرائیلی درباره اظهارات مارک میلر، وزیر مهاجرت این کشور در سفرش چند روز پیش خود به تل آویو مبنی بر حمایت اوتاوا از کوچ خودخواسته فلسطینیان به کانادا منتشر کرده بودند، را بی اساس و دروغ دانست.

پیش از این، نشریه عبری «اسرائیل هیوم» خبر داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در حال تلاش برای تحقق «کوچ خودخواسته ساکنان غزه» به کشورهای دیگر است.

نشریه عبری در گزارش خود تأکید کرده که نتانیاهو در اظهارات خود افزوده که تنها مشکل پیش روی طرح وی «کشورهایی هستند که آماده پذیرش این تعداد از پناهندگان را داشته باشند و در این باره در حال مذاکره هستیم».

همزمان این نشریه افزوده که «دنی دنون» نماینده کنست از حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، نیز تأکید کرده که این موضوع در دستور کار است و وزیر مهاجرت کانادا و همچنین «نیکی هلی» نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری امریکا این مسئله را مطرح کرده‌اند.

این در حالی است که امریکا و اتحادیه اروپا و سازمان ملل و کشورهای عربی تاکنون بارها مخالفت خود با کوچ اجباری ساکنان نوار غزه را اعلام کرده اند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا