سیاسی

حمله ارتش اسرائیل به 5 اردوگاه در کرانه باختری

شاهدان عینی خبر دادند که در حمله ارتش اسرائیل به 5 اردوگاه فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری دو نفر مجروح و شماری از فلسطینیان دستگیر شدند.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل یکشنبه (31 دسامبر) به 5 اردوگاه فلسطینی در کرانه باختری یورش برد که طی آن دو فلسطینی مجروح و شماری بازداشت شدند.

به گزارش «آناتولی» گسترده ترین حمله در میان حمله های شب گذشته اسرائیل در شهر و اردوگاه طولکرم، اردوگاه نور شمس، اردوگاه نظامی نابلس، اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا و الفوار در جنوب الخلیل واقع در کرانه باختری بوده است.

شاهدان عینی گزارش دادند که در نتیجه یورش ارتش اسرائیل با خودروهای نظامی و دو بولدوزر به شهر طولکرم و اردگاه نور شمس در نیمه شب گذشته بخشی از زیرساخت های منطقه تخریب شده است. همزمان هم تک تیرانداز ها در پشت بام ها مستقر شدند.

گروه های فلسطینی از جمله گردان واکنش سریع در بیانیه هایی اعلام کردند که نیروهای فلسطینی با گلوله و مواد منفجره نیروهای ارتش اسرائیل را هدف قرار دادند.

همچنین تلویزیون دولتی فلسطین اعلام کرد که نیروهای ارتش اسرائیل در ورودی اردوگاه طولکرم با بمب انفجاری قوی مورد هدف قرار گرفتند.

این تلویزیون ادامه داد که نیروهای ارتش اسرائیل اطراف بیمارستان دولتی ثابت را محاصره کردند و مانع انجام کار و ورود آمبولانس ها به اردوگاه نور شمس شدند.

تلویزیون فلسطین افزود که پهپادهای ارتش اسرائیل دو موشک  با فاصله زمانی کمتر از نیم ساعت در مرکز اردوگاه نور شمس پرتاب کردند که موجب زخمی شدن خفیف دو تن و نیز خسارت های مادی شد.

منبع مذکور ادامه داد که نیروهای ارتش اسرائیل عملیات دستگیری گسترده ای انجام دادند.

بر اساس اطلاعات جمعیت هلال احمر فلسطینی نیروهای ارتش اسرائیل صبح امروز به اردوگاه نظامی شهر نابلس در شمال کرانه باختری حمله کردند.

علاوه بر این نیروهای ارتش اسرائیل صبح امروز به اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا واقع در کرانه باختری حمله کردند.

در جنوب نوار غزه نیز ارتش اسرائیل به اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل یورش برد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا