سیاسی

رشید در پیام سال نوی میلادی:
عراق در سال 2023 برای ایفای نقش در سطح بین‌المللی تلاش کرده است

رئیس جمهور عراق ضمن تبریک سال نوی میلادی به تلاش‌ها و جدیت عراق در ایفای نقش در سطح بین المللی در سال 2023 اشاره کرد و گفت: عراق برای گسترش پل‌های ارتباطی خود با کشورها و ملت‌ها تلاش کرده است.

میدل ایست نیوز:عبد اللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق روز یکشنبه با تبریک سال نو میلادی به مردم این کشور اظهار امیدواری کرد که با پایان سال 2023 و اجرای موفقیت آمیز انتخابات شورای استان ها، سال جدید سالی پر از دستاورد باشد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق وی برگزاری انتخابات پس از دستیابی به موفقیت های زیاد در زمینه  مبارزه با تروریسم، را موجب همکاری بیشتر برای برقراری امنیت و ثبات کشور در راستای فراهم کردن محیطی مناسب برای ارائه خدمات، توسعه اقتصاد و جذب سرمایه گذاری دانست.

رئیس جمهور عراق در ادامه افزود: «پایبندی به قانون اساسی، نهادهای حکومت و عبور از دوره حکومت انفرادی، پایه مستحکم برای تحقق رفاه و صلح برای ملت و توانمندسازی عراق در ایفای نقش شایسته خود در جامعه بین الملل خواهد بود.»

رشید با تاکید بر جدیت عراق در ایفای نقش در سطح بین المللی در سال 2023 به حضور قوی این کشور در کنفرانس ها و فعالیت های بین المللی اشاره و تصریح کرد که عراق با حضور قوی در کنفرانس ها و فعالیت های بین المللی و سفرهای خارجی برای گسترش پل های ارتباطی خود با کشورها و ملت ها تلاش کرده است.

وی تاکید کرد که با این رویکرد عراق می توان بسیاری از بخش های کشور را توسعه داد و از تجارب برای ایجاد نهادها و تحقق ثبات اجتماعی و ایجاد روابط بین المللی پیشرفته تر استفاده کرد.

رئیس جمهور عراق در ادامه گفت: «ما بار دیگر خواستار اتمام تمامی اشکال خشونت و درگیری ها در منطقه و جهان هستیم و همیشه برای پایان یافتن رنج مردم فلسطین در غزه و دستیابی کامل به حق و حقوق قانونی آنها تلاش می کنیم».

رشید با بیان اینکه با اعتماد و امید به استقبال سال جدید می رویم، در پایان برای تمام مردم مسلمان، مسیحی و دیگر ادیان عراق آرزوی خیر، صلح و رفاه کرد.

منبع
بیانیه ریاست جمهوری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا