سیاسی

رسانه عبری:
موساد برای بررسی پیشنهاد قطر درباره مبادله اسیران چراغ سبز دریافت کرد

کابینه جنگ اسرائیل به موساد برای پرداختن به پیشنهاد قطر درباره مذاکرات با حماس به منظور آزادی اسیران اسرائیلی از غزه اعطا کرده است.

میدل ایست نیوز: گزارش های رسانه‌ای حاکی از آن است که کابینه جنگ اسرائیل به موساد برای پرداختن به پیشنهاد قطر درباره مذاکرات با حماس به منظور آزادی اسیران اسرائیلی از غزه اعطا کرده است.

به گزارش «روسیا الیوم» طبق گزارش منتشر شده توسط سازمان و رادیو و تلویزیون اسرائیل (کان) این پیشنهاد مبتنی بر آتش بس یک هفته ای در ازای آزادی ده ها اسیر است.

طبق اعلام منابع اسرائیلی، ارتباطات در این زمینه بسیار پیشرفت داشته است.

در همین رابطه شبکه I24News اسرائیل گزارش داد که دیوید بارنیا، رئیس موساد پیام قطری ها مبنی بر اینکه حماس دیگر اصراری بر پایان جنگ به عنوان شرط پیشبرد توافق آزادی اسیران جدید را به کابینه جنگ اطلاع داده است.

بر اساس آنچه این شبکه به نقل از یک مسئول آگاه از جزئیات اعلام کرده، بحث بر سر یک توافق بشردوستانه است اما بهایی که اسرائیل باید آن را بپردازد سنگین تر خواهد بود.

روز گذشته شبکه 12 اسرائیل اعلام کرد که کابینه جنگ اسرائیل پنجشنبه گذشته پیشنهادی قطری برای آتش بس یک ماهه در مقابل تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل را بررسی کرده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا