اقتصادی

کاهش فعالیت‌های تولیدی ترکیه برای ششمین ماه متوالی

با کاهش تولید و تقاضا فعالیت کارخانه‌های ترکیه در ماه دسامبر، برای ششمین ماه متوالی روند کاهشی داشته است.

میدل ایست نیوز: یک نظرسنجی نشان داد که با کاهش تولید و تقاضا، فعالیت کارخانه های ترکیه در ماه دسامبر، برای ششمین ماه متوالی روند کاهشی داشته است.

به گزارش «الشرق الاوسط» بر اساس نظرسنجی اتاق صنعت استانبول و «اس‌ اند پی گلوبال» ( S& P Global) شاخص مدیران خرید در بخش تولید در ماه نوامبر از 47.2 به 47.4 افزایش یافت.

نظرسنجی مذکور اشاره کرد که در نتیجه شرایط سخت بازار حجم تولید کارخانه های ترکیه کاهش یافت که این امر موجب نبود تقاضا، کاهش تقاضاهای جدید و تجارت با خارج از کشور شد.

این نظرسنجی نشادن داد که با وجود متناسب ماندن هزینه های فعالیت بازرگانی، میانگین جذب نیروی کار با ثبات مانده در حالی که خرید و فروش در 4 ماه گذشته به کمترین میزان کاهش یافته است.

هیئت نظرسنجی شاخص مدیران خرید اعلام کرد که ضعیف بودن ارز و افزایش دستمزد و قیمت مواد خام به معنای افزایش دوباره هزینه واردات و در نتیجه آن اقدام شرکت ها به افزایش قیمت تولیدات است.

آندرو هارکر مدیر اقتصاد «اس‌ اند پی گلوبال» اعلام کرد که اعتدال در بخش تولید ترکیه که در پایان سال 2023 سال آن بوده ایم، سختی نیمه دوم سال را برای شرکت های ترکیه کاهش داد.

هارکر افزود که با وجود اشتیاق شرکت ها برای ثبات نیروی کار و حفظ آن، خبرهای خوبی برای بازار کار ترکیه وجود دارد.

وی ادامه داد که با احتمال وجود محیطی با تورم کمتر در سال 2024، می‌توان به افزایش تقاضا در بخش تولید امیدوار بود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا