اقتصادی

امارات استخراج نفت از میدان نفتی مصر را آغاز کرد

شرکت نفت اماراتی «دراگون اویل» از آغاز تولید نفت از میدان نفتی الوصل مصر با میانگین روزانه 3 هزار بشکه خبر داد.

میدل ایست نیوز: شرکت نفت اماراتی «دراگون اویل» امروز سه شنبه (3 ژانویه) از آغاز تولید نفت خام از میدان نفتی الوصل مصر با میانگین روزانه 3 هزار بشکه خبر داد.

به گزارش «الشرق الاوسط» شرکت دراگون اویل در بیانیه خود که توسط خبرگزاری امارات منتشر شده اعلام کرد که قصد دارد از طریق اتصال چاه دوم جنوب میدان نفتی به خط تولید در نیمه ماه جاری، فعالیت کار توسعه میدان نفتی الوصل را در سریع ترین زمان ممکن کامل کند.

این شرکت افزود که این امر در راستای افزایش ظرفیت تولید به 3 هزار بشکه نفت خام در روز و در نتیجه آن افزایش تولید این سکوی دریایی به روزانه 6 هزار بشکه نفت خام انجام می شود.

بر اساس خبرگزاری امارات میدان نفتی الوصل در سال 2021 توسط شرکت دراگون اویل کشف شده که این میدان ، بزرگترین میدان نفتی کشف شده در بیست سال اخیر در منطقه خلیج سوئز است که حجم ذخایر آن دست کم بیش از 95 میلیون بشکه برآورد شده است.

در بیانیه شرکت دراگون اویل آمده است که بر اساس برنامه ای با توافق مصر، در دو سال آینده 7 حلقه چاه نفتی جدید حفر خواهد کرد تا تولید نفت خام خود از میدان الوصل را در روز به 15 هزار بشکه برساند.

این بیانیه افزود که دراگون اویل در تلاش است که در دوره های زمانی بلند مدت اکتشافات نفتی در مصر را به طور پیوسته توسعه دهد.

دراگون اویل اعلام کرد که در میدان نفتی الوصل یک سکوی تولید نفت جدید احداث می شود و اقداماتی مانند کشیدن خط تولید و خط برق برای راه اندازی پمپ های تولید نفت و تزریق آب در جهت حفظ تولید بالا و رسیدن به بالاترین میانگین توسعه ذخایر مفتی موجود صورت می گیرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا