اقتصادی

قطر میزبان 4 میلیون گردشگر خارجی در سال 2023

دولت قطر با ورود 4 میلیون گردشگر در سال 2023، به بالاترین میانگین ورود گردشگر در 5 سال اخیر رسیده است.

میدل ایست نیوز: دولت قطر با ورود 4 میلیون گردشگر در سال 2023، به بالاترین میانگین ورود گردشگر در 5 سال اخیر رسیده است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» داده های سازمان گردشگری قطر حاکی از آن است که عربستان با 25.3 درصد در صدر لیست گردشگران خارجی قطر قرار دارد.

سازمان گردشگری قطر در بیانیه خود افزود که پس از عربستان هند با 10.4 درصد، آلمان با 4.1 درصد، بریتانیا با 3.9 درصد و کویت با 3.5 درصد به ترتیب در جایگاه دوم تا پنجم این لیست قرار دارند.

این بیانیه یادآور شد که 85 درصد از مسافران خارجی از طریق پرواز های هوایی، 14 درصد از طریق زمینی و یک درصد دیگر از طریق دریا به قطر مسافرت کردند.

سازمان گردشگری قطر تاکید کرد که افزایش زیاد شمار مسافران به قطر در نتیجه حرکت مثبت ایجاد شده از جام جهانی 2022 بوده و این امر همزمان با تلاش های مداوم دولت قطر در بخش گردشگری انجام شده است.

بر اساس بیانیه سازمان گردشگری قطر، تمدید کار با اپلیکیشن «هیا» نقش زیادی در یکپارچگی و آسان سازی روند اخذ ویزا برای مسافران خارجی داشته و این تلاش ها با سیاست های سفر آسان دولت قطر برای اخذ ویزای فوری در بدو ورود به شهروندان 95 کشور جهان، کامل شده است.

از طرفی سعد بن علی الخرجی رئیس سازمان گردشگری قطر اعلام کرد که کشورش با داشتن زیرساخت های گردشگری، به تحکیم موقعیت خود به عنوان قطب گرشگری جهان ادامه می دهد.

الخرجی اشاره کرد که قطر خواهان تقویت گردشگری خانوادگی و ارائه خدمات متناسب با تمام افراد خانواده در کشور است و به کار خود برای تقویت فرصت ها و دستیابی بیشتر به رشد در بخش گردشگری ادامه می دهد.

قطر قصد دارد تا سال 2030 شمار مسافران خارجی خود را سه برابر افزایش دهد و این امر موجب می شود که سرعت رشد آن در مقایسه با کشورهای منطقه بیشتر باشد.

دولت قطر در راستای افزایش سهم بخش گردشگری در اقتصاد قطر به حدود 12 درصد از تولید ناخالص داخلی تا سال 2030 تلاش می کند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا