اقتصادیسیاسی

کمک مالی 38 میلیون دلاری عربستان به اردن

اردن از دریافت پنجمین بخش از کمک های مالی عربستان به ارزش 38 میلیون دلار خبر داد.

میدل ایست نیوز: دولت اردن خبر داد که پنجمین بخش از کمک های مالی عربستان به اردن که در سال 2018 به آن متعهد شده بود، به ارزش 38 میلیون دلار را دریافت کرده است.

به گزارش «آناتولی» در بیانیه وزارت برنامه ریزی اردن در شامگاه سه شنبه (2 ژانویه) آمده است که بخش دیگری از کمک های 250 میلیون دلاری عربستان به اردن برای حمایت از بودجه این کشور برای مدت 5 ساله (2018-2022) در اختیار دولت اردن قرار گرفت.

بر این اساس زینه طوقان وزیر برنامه ریزی و همکاری بین المللی اردن از دریافت پنجمین و آخرین بخش از کمک های مالی عربستان به ارزش 38.6 میلیون دلار خبر داد و گفت این کمک ها در جهت حمایت 250 میلیون دلاری از بودجه کل اردن بوده که پیش تر عربستان به آن متعهد شده بود.

عربستان، امارات و کویت در نشستی که در سال 2018 و در مکه برگزار شد، با ارائه مجموعه ای از کمک های اقتصادی به اردن به ارزش 2.5 میلیارد دلار موافقت کرده بودند.

این کمک های اقتصادی به اردن شامل سپرده گذاری در بانک مرکزی اردن، ارائه تضمین هایی به بانک بین المللی به نفع اردن، حمایت سالانه از بودجه ملی اردن به مدت 5 سال و تامین مالی صندوق های توسعه برای پروژه های توسعه اردن بود.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا