سیاسی

تاکید الفیصل و قرقاش بر عدم وجود اختلاف میان عربستان و امارات

مقامات عربستان و امارات وجود هرگونه اختلاف بین دو کشور را تکذیب کردند.

میدل ایست نیوز: ترکی الفیصل، رئیس اسبق اطلاعات عربستان و انور قرقاش، مشاور رئیس جمهور امارات وجود هرگونه اختلاف بین دو کشور را تکذیب کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این امر روز چهارشنبه در نشستی در مجمع راهبردی عربی در دبی و در پاسخ مقامات به سوال یک خبرنگار مطرح شد که پرسید: در شبکه های اجتماعی شاهد اختلاف نظر میان عربستان و امارات اما در محافل عمومی شاهد لبخند هستیم، آیا اختلاف نظر وجود دارد؟

ترکی الفیصل خواست تا به این سؤال پاسخ دهد و رو به انور قرقاش مشاور اماراتی کرد و خطاب به او گفت: «برادر انور، آیا ما اختلاف داریم؟». این کار الفیصل موجب تشویق حضار شد.

قرقاش نیز در پاسخ به وی گفت: هر اتفاقی که در عربستان می افتد برای امارات مثبت است و هر اتفاقی که در امارات می افتد برای عربستان مثبت است و آنچه در منطقه اتفاق می افتد موجب تقویت موقعیت عربی است.

الفیصل خاطرنشان کرد: تعداد پروازهای بین عربستان و امارات و تراکم بیش از حد این هواپیماها نشان دهنده واقعیت است؛ شهروند اماراتی، سعودی و شهروند سعودی، اماراتی محسوب می شود.

گفتنی است فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان پیشتر در ماه مارس گذشته تاکید کرده بود که صحبت در مورد اختلاف بین عربستان و امارات «درامی اغراق آمیز» است.

وی در آن زمان گفت: ما شراکتی بسیار قوی با امارات متحده عربی داریم.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا