سیاسی

واکنش‌ها به حادثه تروریستی در کرمان

شماری از کشورها، مقامات و شخصیت های برجسته در کشورهای منطقه و جهان، حادثه تروریستی امروز در کرمان را تسلیت گفتند.

میدل ایست نیوز: شماری از کشورها، مقامات و شخصیت های برجسته در کشورهای منطقه و جهان، حادثه تروریستی امروز در کرمان را تسلیت گفتند.

وزارت خارجه قطر ضمن محکومیت شدید انفجارهای تروریستی در کرمان، مجددا بر موضع خود در مخالفت با خشونت و تروریسم و اقدامات جنایت کارانه با هر دلیل و انگیزه ای، تاکید کرد.

وزارت خارجه عمان نیز ضمن تسلیت بابت جان باختن شماری از مردم در این حادثه، بر موضع ثابت عمان در محکومیت انواع خشونت و تروریسم تاکید کرد.

وزارت خارجه کویت و وزارت خارجه عربستان نیز ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی جان باختن شماری از شهروندان در این حادثه را تسلیت گفتند.

همچنین امارات نیز حمله تروریستی در شهر کرمان در جنوب ایران که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شد را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای تاکید کرد که امارات متحده عربی مخالفت شدید خود را از این اقدامات جنایتکارانه ابراز کرده و تمام اشکال خشونت و تروریسم با هدف بی ثبات کردن امنیت و ثبات و برخلاف ارزش‌ها و اصول بشردوستانه محکوم می‌کند.

این وزارتخانه ضمن ابراز همدردی و تسلیت صمیمانه به دولت جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور، به خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان این جنایت هولناک را تسلیت گفت و برای همه مجروحان آرزوی بهبودی کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن تسلیت این حادثه تروریستی به ملت ایران، خواستار مجازات عاملان آن شد.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز این حادثه را به رهبر ایران و رئیس جمهور این کشور تسلیت گفت و هرگونه تروریسم را محکوم کرد.

از طرفی دیگر در عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق، محسن المندلاوی، نائب رئیس اول پارلمان عراق، سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و محمد الحلبوسی، رئیس سابق پارلمان عراق در بیانیه های جداگانه ای ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، جان باختن شماری از مردم را به ایران تسلیت گفتند.

پیشتر دولت عراق، نخست وزیر و رئیس اقلیم کردستان عراق و آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در عراق، این حادثه را محکوم کردند و به ملت ایران تسلیت گفتند.

جوزب بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی نیز در تماس با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی در شهر کرمان را به شدت محکوم کرد.

همچنین دولت‌های آلمان، فرانسه، هلند، ایرلند و نروژ ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

پیش از این و طی آخرین اظهارنظر، رئیس اورژانس کرمان اعلام کرد که با شهادت برخی دیگر از مجروحان انفجارهای تروریستی عصر امروز مسیرهای گلزار شهدا، شمار شهدا به 103 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: شمار مجروحان 141 نفر است که تعدادی از آنان حالشان وخیم است.

این حادثه بعدازظهر امروز چهارشنبه در مسیر منتهی به گلزار شهدای شهر کرمان و در مراسم سالروز شهادت سردار سلیمانی رخ داد.

معاون استانداری کرمان گفت که این حادثه یک حمله تروریستی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا