خبر اولسیاسی

در واکنش به حمله به مقر الحشد الشعبی؛
عراق: مسئول حمله تروریستی در بغداد، ائتلاف بین المللی است

نخست وزیری عراق در واکنش به حمله امروز به مقر الحشد الشعبی در بغداد اعلام کرد که مسئولیت این حمله تروریستی بر عهده نیروهای ائتلاف بین المللی است.

میدل ایست نیوز: نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد که در حمله و تعرضی آشکار به حاکمیت و امنیت عراق، یک پهپاد در اقدامی که تفاوتی با اقدامات تروریستی ندارد، یکی از مقرهای امنیتی در بغداد را هدف حمله قرار داد که منجر به شهادت برخی در این حادثه غیرقابل قبول شد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در بیانیه مذکور آمده است که نیروهای مسلح عراق، نیروهای ائتلاف بین المللی را مسئول این حمله غیر قابل توجیه به یک نهاد امنیتی عراق می دانند که براساس اختیارات اعطا شده از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح فعالیت می کند و این امر منجر به از بین رفتن همه تفاهم ها میان نیروهای مسلح عراق و نیروهای ائتلاف بین المللی می شود.

بیانیه مذکور افزود که نخست وزیری عراق این حمله را تشدید تنش خطرناک و تعرض به عراق به دور از فعالیت و اختیاراتی دانست که ائتلاف بین المللی در عراق برای آن به وجود آمده است.

پیش از این یک منبع گفت که شمار شهدای حمله پهپادی به شرق بغداد به دو نفر و شمار مجروحان به 6 نفر رسید.

جنبش النجباء از گروه های مقاومت عراق اعلام کرد که ابو تقوی، معاون فرمانده ستاد عملیات الحشد الشعبی در بغداد در این حمله شهید شد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا