سیاسی

در دیدار بلینکن؛
هشدار پادشاه اردن نسبت به پیامدهای فاجعه بار تداوم جنگ در غزه

پادشاه اردن در دیدار وزیر خارجه امریکا نسبت به پیامدهای فاجعه بار تداوم جنگ در غزه هشدار داد و بر لزوم جلوگیری از بحران و فاجعه انسانی در غزه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا نسبت به پیامدهای فاجعه بار تداوم جنگ در غزه هشدار داد و بر لزوم جلوگیری از بحران و فاجعه انسانی در غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، وی بر اهمیت نقش امریکا برای فشار در جهت توقف فوری جنگ در غزه و حفاظت از غیرنظامیان و تضمین ارسال کمک های امدادی و بشردوستانه و پزشکی به غزه به صورت کافی و پیوسته تاکید کرد.

وی تاکید کرد که منطقه بدون حل عادلانه قضیه فلسطین و تحقق صلح عادلانه و جامع براساس راه حل دو کشوری، از ثبات بهره مند نخواهد بود.

پادشاه اردن ضمن تاکید بر مخالفت کامل اردن با کوچاندن اجباری فلسطینیان در کرانه باختری و غزه که نقض آشکار قانون بین المللی به شمار می رود، به لزوم توانمندسازی اهالی غزه برای بازگشت به منازلشان اشاره کرد.

ملک عبدالله دوم، مخالفت اردن با تلاش ها برای جدایی غزه و کرانه باختری را اعلام و تاکید کرد که این دو، امتداد کشور واحد فلسطین هستند.

پادشاه اردن بیان کرد که اقدامات شهرک نشینان افراطی و خشونت علیه فلسطینیان و هتک حرمت اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس، غیر قابل قبول است و باید پیش از آنکه این اقدامات منجر به وخامت اوضاع شود، با آن مقابله کرد.

دو طرف شراکت استراتژیک اردن و امریکا و راه های تقویت آن در زمینه های مختلف را نیز بررسی کردند.

پیش از این بلینکن در راستای سفر منطقه ای خود و برای بررسی آخرین تحولات منطقه به ترکیه سفر و با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کرده بود.

همچنین بخوانید

اردن به دنبال جلوگیری از پیامدهای جنگ غزه بر بخش گردشگری

منبع
خبرگزاری رسمی اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا