خبر اولسیاسی

اکسیوس خبر داد:
دشوار شدن مذاکرات برای مبادله اسیران میان حماس و اسرائیل پس از ترور «صالح العاروری»

نخست‌وزیر قطر به خانواده‌های 6 تن از اسیران امریکایی و اسرائیلی که نزد حماس هستند خبر داده که مذاکرات برای رسیدن به توافق تازه برای آزادی آنها پس از ترور «صالح العاروری» دشوار شده است.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری اکسیوس خبر داد که نخست‌وزیر قطر به خانواده‌های 6 تن از اسیران امریکایی و اسرائیلی که نزد حماس هستند خبر داده که مذاکرات برای رسیدن به توافق تازه برای آزادی آنها پس از ترور «صالح العاروری» دشوار شده است.

به گزارش «الجزیره» این پایگاه به نقل از یک مقام قطری و یک مقام اسرائیلی تأکید کرد که اعضای خانواده این 6 فرد برای تشویق به تسریع در رسیدن به توافق مبادله اسیران به قطر سفر کرده‌اند.

این مقامات گفته‌اند که «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به این خانواده‌ها خبر داده که مذاکرات بسیار پیچیده شده و قطر برای رسیدن به توافق با مشکلات جدی مواجه است.

وی افزوده که اصلی‌ترین مشکل در روند مذاکرات افزایش تنش پس از ترور صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، است و تأکید کرده که پس از این حادثه «مذاکره با حماس سخت شده است».

با وجود این، نخست‌وزیر قطر به این خانواده ها تأکید کرده که شخصا پیگیری توافق تازه برای مبادله اسیران است ودر این باره ناامید نیست.

خانواده های این اسیران همچنین با محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور در امور  خارجی قطر  که رئیس تیم مذاکره‌کننده قطری در این مذاکرات است دیدار کرده‌اند.

به گفته یک مقام قطری به «اکسیوس»، قطر با اعضای خانواده‌های این اسیران درباره مبادله بیشترین اطلاعات لازم توافق کرده و به آنان اطمینان داده که با همه توان برای آزادی آنها تلاش می‌کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا