خبر اولسیاسی

اسرائیل مدعی برچیدن ساختار نظامی حماس در شمال غزه شد

جنگ غزه در حالی وارد چهارمین ماه خود شد که سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرد که ساختار نظامی حماس در شمال نوار غزه «کاملا نابود شده است».

میدل ایست نیوز: جنگ غزه در حالی وارد چهارمین ماه خود شد که سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرد که ساختار نظامی حماس در شمال نوار غزه «کاملا نابود شده است» و از تمرکز بر ادامه عملیات در مرکز و شمال غزه خبر داد.

دانیل هاگاری در نشست خبری خود در روز شنبه (6 ژانویه) ادعا کرد که ساختار نظامی حماس در شمال غزه به طور کامل برچیده شده و اقدامات فلسطینیان «تنها به طور پراکنده دیده می‌شود».

سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین مدعی شد که در عملیات سه ماه گذشته «حدود 8 هزار فلسطینی مسلح را در منطقه کشته‌اند و ده‌ها هزار قبضه سلاح و میلیون‌ها سند را کشف و ضبط کرده‌اند».

سخنگوی ارتش اسرائیل در نشست خبری خود همچنین بر زمان‌بر بودن عملیات علیه حماس تاکید کرد و گفت در هم کوبیدن حماس در شمال غزه و جلوگیری از حملات گسترده این گروه سه ماه طول کشید.

او تاکید کرد: «هیچ راه میانبری برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد».

ساعاتی پیشتر نیز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تاکید کرده بود جنگ علیه حماس تا رسیدن به سه هدف مدنظر اسرائیل نباید متوقف شود.

او در بیانیه خود این سه هدف را نابودی حماس، بازگشت گروگان‌ها و تضمین این که نوار غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود ذکر کرد.

سخنگوی ارتش اسرائیل هم در نشست خبری خود تاکید کرد جنگ در طول سال جدید میلادی ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ارتش اسرائیل در جریان نشست خبری خود عکس جدیدی از محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس موسوم به گردان‌های عزالدین قسام، را در اختیار خبرنگاران گذاشت و گفت این عکس یکی از میلیون‌ها سند کامپیوتری است که در عملیات اخیر به دست آمد.

این در حالی است که بامداد یکشنبه شهر خان یونس شاهد حملات هوایی اسرائیل بود که به گفته منابع فلسطینی چندین شهید و زخمی به جای گذاشت.

همچنین «الجزیره» خبر داد که در حمله پهپادی اسرائیل به جنین 6 تن از یک خانواده به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل اعلام کرد که در انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در حین عبور سربازان اسرائیلی در طولکرم، 4 سرباز زخمی شدند که حال دو نفر از آنها وخیم است.

این همه در حالی است که بر اساس آخرین آمار اعلام شده از جانب اداره بهداشت غزه، در این درگیری ها 22 هزار و 722 فلسطینی به شهادت رسیده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا