سیاسی

اذعان ارتش اسرائیل به آسیب دیدن زیرساخت‌های یک پایگاه هوایی در حمله حزب الله

ارتش اسرائیل تایید کرد که حزب‌الله در حمله راکتی روز شنبه خود توانسته است به زیرساخت‌های پایگاه نیروی هوایی در «میرون» آسیب برساند. 

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل تایید کرد که حزب‌الله در حمله راکتی روز شنبه خود توانسته است به زیرساخت‌های پایگاه نیروی هوایی در «میرون» آسیب برساند.

به گزارش «یورونیوز» حزب‌لله لبنان روز شنبه اعلام کرد در پاسخ به ترور صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت، «۶۲ راکت» به یک پایگاه نظامی در شمال اسرائیل شلیک کرده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در رگبار راکت‌های روز شنبه حزب‌الله به برخی از قابلیت‌های شناسایی واحد کنترل هوایی در پایگاه آسیب رسیده است.

با وجود این، ارتش اسرائیل افزود از آنجا که این واحد نقش جانبی و کمکی داشته است بنابراین توانایی شناسایی هوایی ارتش اسرائیل در شمال از کار نیافتاده و آسیب وارده در حال تعمیر و ترمیم است.

بیانیه این نهاد نظامی می‌افزاید که هیچ سرباز اسرائیلی آسیبی ندید و تمام خسارات وارده قابل تعمیر است.

حمله یادشده یکی از جدی‌ترین حملات حزب الله از آغاز جنگ کنونی محسوب می‌شود، حملاتی که باعث شده ده‌ها هزار اسرائیلی خانه‌های خود در نزدیکی مرز لبنان را تخلیه کنند.

هرتزل لوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، گفت که فشار نظامی بر حزب‌الله، متحد حماس، در حال افزایش است و این فشارها یا جواب خواهد داد «یا به جنگ دیگری منجر خواهد شد».

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نیز به کابینه خود گفت: «من پیشنهاد می‌کنم حزب الله درسی را که حماس در ماه‌های اخیر آموخته است بیاموزد: هیچ تروریستی در امان نیست.»

وی افزود: «ما مصمم هستیم که از شهروندان خود دفاع کنیم و ساکنان شمال را صحیح و سالم به خانه هایشان بازگردانیم.»

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا