سیاسی

حمله هوایی اسرائیل به چند پایگاه حزب‌الله در جنوب لبنان

ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنگنده هایش چندین هدف متعلق به حزب الله را در جنوب لبنان بمباران کردند.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های نیروی هوایی شب گذشته مجتمعی نظامی متعلق به حزب الله در منطقه مروحین و نیز یک سکوی پرتاب موشک و زیرساخت های این حزب در منطقه عیتا الشعب را بمباران کردند.

به گزارش «روسیا الیوم» در این بیانیه آمده است: یک پهپاد نیروی هوایی اسرائیل سکوی پرتابی را بمباران کرد که برای هدف قرار دادن اسرائیل استفاده می شد؛ همچنین یک بالگرد منطقه ای را که از آن موشک ضدزره به سمت اسرائیل شلیک شد را بمباران کرد.

خبرنگار روسیا الیوم نیز گزارش داد که جنگنده های اسرائیل شب گذشته سه حمله را به حومه شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان انجام دادند.

بامداد امروز نیز ارتش اسرائیل اعلام کرد که در رگبار راکت‌های روز شنبه حزب‌الله به برخی از قابلیت‌های شناسایی واحد کنترل هوایی در پایگاه آسیب رسیده است.

با وجود این، ارتش اسرائیل افزود از آنجا که این واحد نقش جانبی و کمکی داشته است بنابراین توانایی شناسایی هوایی ارتش اسرائیل در شمال از کار نیافتاده و آسیب وارده در حال تعمیر و ترمیم است.

بیانیه این نهاد نظامی می‌افزاید که هیچ سرباز اسرائیلی آسیبی ندید و تمام خسارات وارده قابل تعمیر است.

حمله یادشده یکی از جدی‌ترین حملات حزب الله از آغاز جنگ کنونی محسوب می‌شود، حملاتی که باعث شده ده‌ها هزار اسرائیلی خانه‌های خود در نزدیکی مرز لبنان را تخلیه کنند.

هرتزل لوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، گفت که فشار نظامی بر حزب‌الله، متحد حماس، در حال افزایش است و این فشارها یا جواب خواهد داد «یا به جنگ دیگری منجر خواهد شد».

گفتنی است از آغاز جنگ میان جنبش حماس و ارتش اسرائیل در 7 اکتبر، مرزهای لبنان و اسرائیل شاهد بمباران های متقابل بین ارتش اسرائیل و حزب الله لبنان بوده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا