خبر اولسیاسی

منابع مطلع:
کابینه کویت شاهد تغییرات گسترده خواهد بود

برخی منابع گفتند که چهل و پنجمین دولت در تاریخ کویت که نخستین دولت در زمان امیری مشعل الاحمد الجابر الصباح، است، شاهد تغییرات گسترده ای خواهد بود.

میدل ایست نیوز: در حالی که مردم کویت منتظر اعلام کابینه جدید دولت کویت به نخست وزیری محمد صباح السالم الصباح هستند، منابعی به روزنامه القبس گفتند که چهل و پنجمین دولت در تاریخ کشور که نخستین دولت در زمان امیری مشعل الاحمد الجابر الصباح، است، شاهد تغییرات گسترده ای خواهد بود.

به گزارش القبس، این منابع گفتند که از زمانی که امیر کویت در 4 ژانویه، محمد صباح السالم الصباح را به عنوان نخست وزیر منصوب کرده، ماموریت تشکیل دولت همچنان ادامه دارد.

منابع مذکور افزودند که مفهوم جدیدی در انتخاب وزرای کابینه پیش از ارائه اسامی به امیر کویت در نظر گرفته شده است.

این منابع تصریح کردند که محمد الصباح، اعضای هیئت دولت را براساس معیارهای شایستگی و توانایی برای برنامه ریزی و تغییر و بهبود اوضاع کشور و تحقق آرمان های شهروندان، انجام پروژه های به تعویق افتاده، مبارزه با فساد، حل مشکلات عملکرد نهادهای دولتی و تلاش برای اصلاح روند اجرای دستورات امیر کویت انتخاب خواهد کرد.

گفتنی است، نخست وزیر جدید کویت با توجه به خوشنامی و تجربه های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیکی که دارد، از حمایت مردم برخوردار است.

محمد فرزند صباح السالم الصباح و برادر ناتنی همسر مشعل الاحمد الجابر الصباح است.

محمد صباح السالم، 68 ساله پیشتر وزیر خارجه کویت بود و طی سال های گذشته یکی از بارزترین نامزدهای نخست وزیری کویت بوده است.

او یکی از اصلی ترین نامزدهای ولیعهدی در کویت هم هست.

پیش از این احمد نواف الاحمد الصباح، فرزند امیر فقید کویت، نخست وزیر این کشور بود.

منبع
القبس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا