اجتماعیاقتصادی

طرح اقلیم کردستان عراق برای جذب 10 میلیون گردشگر در 2024

مدیر بخش بازاریابی سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق گفت که این سازمان طرحی برای میزبانی از 10 میلیون گردشگر در سال 2024 وضع کرده است.

میدل ایست نیوز: سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق، طرح خود برای جذب شمار بسیاری گردشگر از داخل و خارج از عراق در سال 2024 را اعلام کرد.

به گزارش الصباح، سیروان توفیق، مدیر بخش بازاریابی سازمان گردشگری اقلیم کردستان گفت که این سازمان طرحی برای سال جاری متناسب با پیش بینی ها مبنی بر ورود 10 میلیون گردشگر به اقلیم در سال جاری تنظیم کرده است.

وی با اشاره به حمایت دولت اقلیم کردستان عراق از سازمان گردشگری اقلیم، گفت که انتظار می رود در چارچوب این طرح، شمار گردشگران در سال 2030 به 30 میلیون نفر برسد.

توفیق تصریح کرد که شمار گردشگران در سال گذشته به حدود 8 میلیون گردشگر رسید که 80 درصد از آنها گردشگران عرب از داخل و خارج کشور بودند و 20 درصد از گردشگران نیز از سایر کشورها به اقلیم آمده بودند.

مدیر بازاریابی سازمان گردشگری اقلیم کردستان با اشاره به آمادگی این سازمان برای آغاز گردشگری زمستانی از نیمه ماه جاری، به فعالیت های مختلف از جمله اسکی روی یخ، کوه نوردی، بالن سواری، مسابقات اتوموبیل رانی، قایق سواری، کمپ زدن و غیره اشاره کرد و گفت که گردشگری زمستانی تا عید نوروز و آغاز فصل بهار ادامه دارد.

توفیق بیان کرد که از دیگر فعالیت های این سازمان در ماه جاری، مشارکت در نمایشگاه های بین المللی در اسپانیا و ایران علاوه بر برگزار کنفرانس گردشگری با عربستان برای حمایت از گردشگری مشترک، بازاریابی گردشگری میان دو کشور، استفاده از تجارب بین المللی و تبادل اطلاعات درخصوص شکوفایی بیشتر بخش گردشگری و جذب اعداد بیشتری گردشگر به استان های اقلیم کردستان عراق است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا