خبر اولسیاسی

منابع آگاه:
نشست السودانی با سران چارچوب هماهنگی برای بررسی حضور نیروهای امریکایی در عراق

منابع سیاسی عراقی فاش کردند که نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق فردا طی نشستی با سران و نمایندگان ائتلاف چارچوب هماهنگی، مساله حضور نیروهای امریکایی در عراق و حملات هوایی اخیر به مواضع الحشد الشعبی را بررسی خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: منابع سیاسی عراقی فاش کردند که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق فردا چهارشنبه طی نشستی با سران و نمایندگان چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه، مساله حضور نیروهای امریکایی در عراق و حملات هوایی اخیر به مواضع الحشد الشعبی را بررسی خواهد کرد.

به گزارش العربی الجدید، این منابع گفتند که السودانی در این نشست، سران چارچوب هماهنگی را در جریان آخرین تحولات از جمله کمیته نظامی و دیپلماتیکی که قرار است برای پایان حضور نیروهای امریکایی اقدام کند، قرار می دهد.

منابع مذکور اشاره کردند که السودانی همچنین گزارشی از پیامدها و تبعات اقدام برای پایان حضور نیروهای امریکایی نیز ارائه خواهد داد.

به گفته یکی از منابع، اقدامات السودانی برای فشار بر گروه های مسلح برای توقف حملات به پایگاه های امریکا در عراق و حتی سوریه از زمان ترور ابو تقوی السعیدی، از فرماندهان جنبش النجباء توسط امریکا متوقف شده است.

در حالی که گروه های مسلح عراق به اقدامات و فشار برای اخراج نیروهای امریکایی و ائتلاف بین المللی ادامه می دهند، حملات به پایگاه های محل حضور نیروهای امریکایی در عراق از جمله عین الاسد و حریر همچنان ادامه دارد.

پیش از این و در روز گذشته پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که اطلاعی از تصمیم وزارت دفاع عراق درخصوص خروج نیروهای امریکایی از عراق ندارد.

وی افزود که امریکا، همچنان همکاری مستحکمی با عراق خواهد داشت.

حدود 2500 نظامی امریکایی در عراق در استان های الانبار، اربیل و بغداد در پایگاه های عین الاسد، حریر و ویکتوریا حضور دارند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا