سیاسی

بلینکن: شورای همکاری و ترکیه از ثبات غزه پس از جنگ حمایت می کنند

وزیر خارجه امریکا گفت که سران کشورهای عربی همراه با ترکیه در موضوع پشتیبانی از غزه و ثبات آن پس از جنگ به اتفاق نظر رسیدند.

میدل ایست نیوز: در بیانیه وزارت خارجه امریکا که روز سه شنبه منتشر شد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا تاکید کرده که هر کجا رفته رهبرانی را یافته که مصمم به جلوگیری از گسترش دایره نزاع در خاورمیانه بوده اند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» وی تصریح کرده که سران ترکیه، اردن، قطر، امارات و عربستان با تلاش برای پشتیبانی از غزه و نیز تحقق ثبات، بهبود و تعیین مسیر سیاسی آینده به توافق رسیدند.

وزیر خارجه امریکا همچنین تاکید کرده که سران این کشورها آماده اند تا تعهدات لازم برای اتخاذ تصمیمات دشوار و تحقق تمامی این اهداف را بپذیرند.

وی در این بیانیه افزوده است: هیچکس از افرادی که با آنان دیدار کردم معتقد نیست که تحقق این اهداف موضوعی آسان است و همه پیامدها را می شناسند و هیچکس باور ندارد که این امر یک شبه انجام می شود.

بلینکن همچنین خاطرنشان کرده که در دیدارهایش از اهداف آینده پس از جنگ غزه صحبت کرده است که شامل اتحاد کرانه باختری و نوار غزه با حکومتی به رهبری فلسطین، یکپارچگی منطقه به جای تفرقه و درگیری و ایجاد کشوری فلسطینی است تا این امر محقق شود.

وی گفت که تعهدات کشورهای عربی را پیش از ارائه به عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، کابینه جنگ اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه می کند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا