اجتماعی

23 کشته و زخمی در انفجار مین در اقلیم کردستان عراق در سال 2023

اداره امور مین در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که فعالیت ها برای پاکسازی منطقه از مین های به جا مانده از دوران جنگ ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: علی محمد امین مدیرکل امور فنی در اداره امور مین ها در اقلیم کردستان عراق گفت که با حمایت های زیاد دولت ایالتی اقلیم کردستان و اعطای تجهیزات مورد نیاز و لازم برای پاکسازی منطقه، تیم های وابسته به اداره به کار خود برای پاکسازی منطقه از مین ها و مهمات به جا مانده از دوران جنگ ادامه می دهند.

به گزارش «الصباح» امین ادامه داد که تیم های اداره مذکور با همکاری و هماهنگی نهادهای بین المللی و طرف های حمایت کننده توانستند طی سال گذشته به بسیاری از وظایف خود در امور پاکسازی منطقه جامه عمل بپوشانند.

وی افزود که این تیم ها توانستند مهمات جنگی باقی مانده شامل 6 هزار و 284 مهمات را منفجر و 44 میدان حاوی مین را پاکسازی و 3 هزار و 849 مین را منهدم کنند.

این مقام خاطر نشان کرد که شمار قربانیان مین در سال گذشته به 23 تن رسید که 13 نفر از آنان مجروح شدند و 10 تن دیگر جان باختند.

امین ادامه داد که کار این اداره به برداشت و پاکسازی منطقه از مین ها و مهمات به جا مانده از دوران جنگ ختم نمی شود.

سازمان مذکور در سال گذشته 15 دوره آزمایشی برگزار کرد که 174 کارمند در آن مشارکت داشتند و به شهروندان 186 هزار و 106 پیام اطلاع رسانی ارسال کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا