خبر اولسیاسی

نیویورک تایمز:
اسرائیل در حال انتقال به مرحله تازه در جنگ غزه است

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات امریکایی نوشت که اسرائیل انتقال به مرحله تازه در جنگ غزه از عملیات زمینی و هوایی گسترده به حملات دقیق تر را آغاز کرده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات امریکایی نوشت که اسرائیل انتقال به مرحله تازه در جنگ غزه از عملیات زمینی و هوایی گسترده به حملات دقیق تر را آغاز کرده است.

به گزارش «الجزیره» این روزنامه امریکایی نوشت که مقامات اسرائیلی امیدوارند که این انتقال در عملیات نظامی تا پایان ژانویه جاری به پایان برسد.

مقامات آمریکایی به صراحت اعلام کردند که انتظار دارند اسرائیل بیشتر به اقداماتی موسوم به مأموریت های جراحی که توسط نیروهای نخبه انجام می شود، تکیه کند.

آنان خاطرنشان کردند که تعداد نظامیان اسرائیلی در شمال نوار غزه از یک ماه پیش به کمتر از نصف رسیده است.

نیویورک تایمز همچنین به نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل نوشت که مرحله جدید جنگ غزه تعداد کمتری از نیروها و حملات هوایی را شامل می شود.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته که شدت حملات در شمال نوار غزه با این تغییر، به حملات خاص کاهش می یابد.

وی افزود که ارتش اسرائیل در حال حاضر بر مواضع جنبش حماس در مناطق جنوبی و مرکزی نوار غزه متمرکز است.

پیش از این یک مقام امریکایی به «سی ان ان» خبر داد که قرار است «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا و هیئت همراه وی در سفر خود به تل‌آویو طرح وزیر دفاع اسرائیل برای مرحله بعدی جنگ در غزه را بررسی کند.

شب گذشته نیز جو بایدن، رئیس جمهور امریکا گفت که می‌خواهد اسرائیل را متقاعد کند تا عملیات نظامی در نوار غزه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بایدن روز در جریان بازدید از چارلستون در کارولینای جنوبی گفت که در گفت‌وگوهای محرمانه خود با دولت اسرائیل، برای کاهش حضور نظامی اسرائیل در مناطق فلسطینی و عقب‌نشینی بخش “قابل توجهی” از سربازان تلاش خواهد کرد.

هفته گذشته، وزیر دفاع اسرائیل از طرح خود برای مرحله بعد از جنگ در غزه پرده برداشت که در آن تأکید شده که تا زمانی که همه اسیران اسرائیلی آزاد نشوند به فلسطینیان ساکن شمال غزه اجازه بازگشت به خانه‌هایشان داده نمی‌شود.

روز گذشته ایلون لوی، سخنگوی کابینه اسرائیل در گفت‌وگو با خبرنگاران موضوع اعتراف کرد که با گذشت 3 ماه از جنگ هنوز همه اهداف آن تحقق نیافته است.

به گفته او اهداف عملیات، همچنان نابودی حماس، آزادی تمامی گروگان‌های ربوده شده در نوار غزه و اطمینان از اینکه اسرائیل هرگز بار دیگر از نوار غزه مورد حمله قرار نگیرد، است.

او ادعا کرد که «زیرساخت‌های تروریستی حماس به طور قابل توجهی تخریب شده است» و در شمال نوار غزه حتی به طور کامل تخریب شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا