خبر اولسیاسی

رسانه عبری ادعا کرد:
رایزنی محرمانه اسرائیل و امریکا برای ازسرگیری مذاکرات عادی‌سازی روابط با عربستان

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که نخست وزیر اسرائیل با کاخ سفید درباره از سرگیری مذاکرات عادی سازی با عربستان سعودی گفت و گوهای محرمانه ای داشته است.

میدل ایست نیوز: شبکه 12 اسرائیل در گزارشی خبر داد که نخست وزیر اسرائیل به طرف امریکایی پیغام داده که به اقداماتی که خلاف دیدگاه امریکا باشد دست نخواهد زد و آماده بررسی مطالبات عربستان در ازای عادی سازی روابط با اسرائیل در رابطه با مسئله فلسطین است.

به گزارش «اسپوتنیک» این شبکه افزود که عربستان هم به نوبه خود به اتحاد دفاعی و تسلیحاتی که بخشی از توافقات پیشین بوده توجه ویژه ای دارد.

شبکه 12 اسرائیل ادامه داد که از نظر امریکایی ها توافقی که پیش از 6 اکتبر مناسب به نظر می آمد، در حال حاضر و پس از جنگ به صورت مضاعف مناسب است به خصوص که یکی از اهداف حماس از حمله به اسرائیل، نقش بر آب کردن این توافق بود.

این رسانه اسرائیلی تصریح کرد که امریکایی ها باور دارند که توافق عربستان و اسرائیل می تواند از تشدید بیشتر جنگ منطقه ای جلوگیری کند و همچنین منجر به پایان دادن جنگ و بازسازی غزه شود و از همه مهم تر می تواند پیش از انتخابات آتی امریکا، برای جو بایدن رئیس جمهور این کشور دستاوردی واقعی باشد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا دوشنبه (8 ژانویه) تاکید کرده بود که عربستان اهتمام ویژه ای به عادی سازی روابط با اسرائیل دارد اما این امر نیازمند پایان دادن درگیری ها در غزه و مشخص نمودن راه های ممکن برای تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا