خبر اولسیاسی

وزیر خارجه اردن:
نباید گذاشت نتانیاهو برای ماندن در قدرت، منطقه را به جنگ فراگیر بکشاند

وزیر خارجه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود تأکید کرد که قابل قبول نیست که به نخست‌وزیر اسرائیل اجازه داده شود که منطقه را به جنگی فراگیر بکشاند تا غرب را درگیر این جنگ کند.

میدل ایست نیوز: «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه،  تأکید کرد که تجاوز به غزه همه حد و مرزهای انسانی و اخلاقی را پشت سر گذاشته و هیچ توجیهی برای بی عملی شورای امنیتی در توقف این جنگ به جای نگذاشته است.

به گزارش «آناتولی» بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه اردن، الصفدی افزود که خطر گسترش جنگ روز به روز با کشتار و ویرانی‌ای که اسرائیل در غزه به جای می‌گذارد بیشتر می‌شود.

وزیر خارجه اردن تأکید کرد که ناتوانی جامعه جهانی در عمل به مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود و گرفتن موضعی قاطع برای توقف جنگ نشان‌دهنده استانداردهای دوگانه و گزینشی خطرناک در اجرای قوانین بین‌المللی است و به جایگاه و وجهه و منافع بسیاری کشورهای غربی آسیب جدی می‌زند.

الصفدی هشدار داد که اقدامات نامشروع اسرائیل و حملاتش به فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی باعث می‌شود که اوضاع از کنترل خارج شود و از جامعه جهانی خواست که موضعی قاطع و مؤثر برای توقف این حملات انجام دهد.

وی افزود که قابل قبول نیست که جامعه جهانی به نخست‌وزیر اسرائیل و وزرای افراط‌گرا و نژادپرست کابینه او اجازه دهد که منطقه را به جنگی فراگیر بکشانند تا غرب را درگیر این جنگ کنند و در ازای آن قدرت سیاسی خود را در کابینه اسرائیل حفظ کنند.

وزرای خارجه اردن و فرانسه همچنین بر موضع ثابت این دو کشور با کوچ اجباری فلسطینیان در داخل و خارج میهنشان و بر حق بازگشت آوارگان غزه به مناطقشان و ضرورت آغاز فوری روند بازگشت آنها تأکید کردند.

آنان همچنین بر ضرورت ورود کمک‌های انسان‌دوستانه و دارویی و غذایی به صورت کافی و فوری به نوار غزه تأکید کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا