سیاسی

تاکید سران اردن، مصر و فلسطین بر لزوم تداوم فشار برای توقف حملات به غزه

پادشاه اردن، رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم تداوم فشار برای توقف حملات اسرائیل به غزه و حمایت از غیرنظامیان بی دفاع تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالله دوم، پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر لزوم تداوم فشار برای توقف حملات اسرائیل به غزه و حمایت از غیرنظامیان بی دفاع تاکید کردند.

براساس بیانیه دیوان پادشاهی اردن، آنها در نشستی در العقبه، درباره اوضاع غزه گفت وگو و بر مقابله با طرح های اسرائیل برای کوچاندن فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه و لزوم محکومیت بین المللی و مقابله با آن تاکید کردند.

سران اردن، مصر و فلسطین بر مخالفت کامل خود با همه تلاش ها برای کنار گذاشتن قضیه فلسطین و جدایی غزه و کرانه باختری که امتداد کشور یکپارچه فلسطین هستند، تاکید کردند.

آنها نسبت به تلاش های اسرائیل برای اشغال بخش های از غزه و برقراری مناطق امن در آن هشدار دادند و بر لزوم توانمندسازی اهالی غزه برای بازگشت به منازلشان تاکید کردند.

سران سه کشور بر لزوم رساندن کمک های امدادی و بشردوستانه به غزه به صورت دائم و کافی برای کاهش رنج اهالی غزه تاکید کردند.

آنها به حوادث کرانه باختری و تعرضات به مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس که منجر به وخامت اوضاع می شود، اشاره کردند.

سه طرف بر سر تداوم همکاری مشترک میان کشورهای عربی و کشورهای موثر برای ایجاد چشم انداز سیاسی برای قضیه فلسطین در جهت تحقق صلح عادلانه و پایدار براساس راه حل دو کشوری و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 توافق کردند.

پادشاه اردن در پایان نسبت به هرگونه تشدید تنش که ممکن است منجر به گسترش جنگ در منطقه شود و وخامت اوضاع در منطقه هشدار داد.

منبع
دیوان پادشاهی اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا