اقتصادیسیاسی

بن سلمان: عربستان دیگر تنها در زمره کشورهای تولیدکننده نفت نیست

وزیر انرژی عربستان، در اظهاراتی گفت که عربستان دیگر تنها در زمره کشورهای تولیدکننده نفت طبقه‌بندی نمی‌شود، بلکه در زمره کشورهای تولیدکننده انرژی در همه اشکال آن است.

میدل ایست نیوز: عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، در اظهاراتی گفت، ما دیگر تنها در زمره کشورهای تولیدکننده نفت طبقه‌بندی نمی‌شویم، بلکه در زمره کشورهای تولیدکننده انرژی در همه اشکال آن قرار می‌گیریم.

به گزارش العربیه، وزیر انرژی عربستان امروز، در سخنرانی خود در سومین دوره کنفرانس بین‌المللی معدن گفت که در هر چیزی که به انتقال مناسب انرژی سبز در عربستان کمک می‌کند سرمایه‌گذاری می‌کنیم و دو ابتکار عمل برای انتقال به انرژی سبز در این کشور ارائه شده است.

عبدالعزیز بن سلمان با اشاره به اینکه مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی را جدی می‌گیریم و مدیریت می‌کنیم گفت که ریاض نقش پیشگامی در کاهش تغییرات اقلیمی ایفا می‌کند.

او افزود که امیدواریم که بازاری برای کربن داشته باشیم و این بازار منطقه‌ای باشد.

وی همچنین افزود: عربستان و امارات متحده عربی به شیوه‌ای مسئولانه انرژی تولید می‌کنند.

عبدالعزیز بن سلمان اظهار داشت: «طبق برآوردهای من، ما از نظر استانداردهای بهره وری انرژی از ایالات متحده و اتحادیه اروپا خیلی عقب نیستیم، شاید با اختلاف فقط سه یا چهار سال و حداکثر پنج سال، بنابراین تا سال 2030، ما می‌توانیم تمام استانداردهای بهره وری انرژی را که در ایالات متحده یا جاهای دیگر است را برآورده کنیم».

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا