سیاسی

عراق خواستار ایجاد صندوق آسیایی و بین المللی بازسازی غزه شد

نائب رئیس اول پارلمان عراق در نشستی اضطراری در تهران پیرامون فلسطین، خواستار ایجاد صندوق آسیایی و بین المللی بازسازی غزه و از بین بردن آثار جنگ از آن شد.

میدل ایست نیوز: محسن المندلاوی، نائب رئیس اول پارلمان عراق در سخنرانی خود در نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین در اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، المندلاوی در این نشست که در تهران برگزار شد، گفت: قانونی برای جرم انگاری عادی سازی روابط در عراق با استناد به موضع ثابت عراق نسبت به کشور فلسطین وضع کردیم.

وی با اشاره به اینکه، محکوم کردن با وجود روابط با رژیم صهیونیستی، معنایی ندارد، خواستار ایجاد صندوق آسیایی و بین المللی بازسازی غزه و از بین بردن آثار جنگ از آن شد.

المندلاوی گفت: خواستار اتخاذ موضعی برای بازیابی ارزش ها به نظام بین الملل و عدم تاثیرپذیری از منافع و فشارهای صهیونیستی شد.

ئائب رئیس اول پارلمان عراق بر لزوم اتخاذ موضع قاطعانه پارلمانی از سوی کشورهای عربی، اسلامی و آسیایی برای توقف استکبار رژیم صهیونیستی و جلوگیری از کشیده شدن منطقه به جنگ ویرانگر تاکید کرد.

پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران آغاز شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا